نگاه دو مدیر رسانه به عملکرد حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی

 دو تن از مدیران مطبوعاتی کشور در یادداشت‌هایی نظر خود را درباره عملکرد حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کردند.

 

به گزارش خبرگو ، حسین انتظامی از پنج سال قبل مسئولیت معاونت مطبوعاتی را دروزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده داشته است.

 

بهروز بهزادی، رییس شورایسیاستگذاری روزنامه اعتماد و احمد جعفری چمازکتی، سردبیر کل نشریات همشهری محله بانگارش یادداشت هایی نظرات خود را درباره عملکرد انتظامی در معاونت مطبوعاتیوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کردند.

بهزادی در یادداشتی که در ایسنامنتشر شده در این باره نوشته است: «دوره حسین انتظامی را باید دوره با برنامهمعاونت مطبوعاتی دانست؛ چراکه حسین انتظامی به خوبی همه اجزاء مطبوعات را می‌شناسد.خیلی از معاونان مطبوعاتی پیش از او این مقدار شناخت را نداشتند و لذا برنامه‌ایبرای تحول نداشتند. حسین انتظامی را باید استخوان خرد کرده مطبوعات نامید. البته پیشاز او چنین افرادی داشتیم اما او شناخت و برنامه وسیعی برای معاونت مطبوعاتی داشت.»

این روزنامه‌نگار باسابقه یکی از بزرگتریندستاوردهای حسین انتظامی را شفاف‌سازی دانسته و در ادامه آورده است:

«تا قبل از حسین انتظامی کسی نمی‌دانست و نمی‌توانستاز نظام شفاف‌سازی در مقدار پرداخت یارانه‌ها حرفی داشته باشد. شفاف‌سازی دریارانه‌های مطبوعات و قاعده‌مند شدن آن مدیون اقدامات درست و دقیق حسین انتظامیبود.

من معتقدم نه تنها این کار بلکه تعداد کارهاینوآورانه حسین انتظامی در دوره مدیریتی‌اش بسیار بوده است. برخی کارهای او برایمطبوعات را در آینده باید مورد توجه قرار داد.

یکی از کارهای بسیار بزرگ حسین انتظامی کهپنهان مانده است این بود که برای مطبوعاتی‌ها بودجه گزارش تحقیقی معین کرد و هرکسی می‌خواست می‌توانست این بودجه را دریافت کند. توجه او به پژوهش و تحقیق بسیارارزشمند است. این کاری بسیار بزرگ بود. ای کاش اقدامات او بماند و معاون بعدی اینراه را ادامه دهد.»

چمازکتی هم با بیان اینکه انتظامی اعتبارمطبوعات بود در عصر ایران نوشته است: «اواخر دهه ٦٠ در روزنامه قدس جواني بود كهستون مي نوشت . من هم دبير اجتماعي روزنامه بودم . آنجا با دكتر انتظامي آشنا شدم. به عنوان روزنامه نگاري كه تا به امروز حتي يك تقاضا از ايشان نداشته ، مي گويماو به تنهايي اعتبار مطبوعات كشور است.

مباني نظري رسانه را مي داند،مديريت رسانه در ذات اوست، اقتصاد مطبوعات را مي فهمد، موسس رسانه اي است و از همهبالاتر قلم دارد.

به عنوان يك شهرستاني ، دوراناوج مطبوعات استاني را با انتظامي ديدم . ضمن اينكه اهميت حوزه سايبر در فعاليتهاي رسانه اي را ، در عمل نشان داد. 

هر آمدي، رفتي دارد، اما تجربهمن مي گويد، انتظامي از مديريت مطبوعات كشور دست نكشيده است ، بلكه شكل مديريت خودبر مطبوعات كشور را خودخواسته تغيير داده است.برايش آرزوي توفيق دارم.»

منبع:خبرآنلاین

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top