تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه کارگروه توسعه گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های همدان و اصفهان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه کارگروه توسعه گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های همدان و اصفهان با عنوان «زاگرس» با حضور مدیران کل میراث‌فرهنگی این دو استان امضا شد.

 

به گزارش خبرگو ، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، این تفاهم‌نامه در راستای پررنگ شدن محور زاگرس در تنظیم سند جامع گرشگری ایران (براساس برنامه ششم سند توسعه و سند جامع گردشگری کشور) و به‌منظور تقویت فضای اقتصادی دو استان در مناطق شهری، روستایی و عشایری، ایجاد منابع برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری روستایی و عشایری، کاهش تلفات جاده‌ای و فرهنگ‌سازی بین شهری، ایجاد باور توسعه در خانواده‌ها با گردشگری به‌عنوان پیش نیاز توسعه پایدار و توسعه زیر ساخت‌های صنعت گردشگری در مسیر‌های تعریف شده دو استان امضا شده است.

برگزاری رویدادهای بین‌المللی کار آفرینی در دو استان با برند خاص، دوره‌های بازرگانی گردشگری، انتقال تجارب، ایجاد باشگاه مشاوران و کارگاه‌های آموزش یک‌روزه برای جوانان شهری، روستایی و عشایری، تغییر رویکرد آموزش در دو استان از تئوری به سمت مهارت‌آموزی به‌عنوان الگو در کشور، رویکرد مهارت‌آموزی در گردشگری از دوران کودکی در دو استان برای اثر بخش کردن این آموزش در زندگی فرد و جامعه، ایجاد پلان توسعه‌ای برندینگ بر اساس استراتژی‌های کشور، از اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

همچنین از دیگر از اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به ترویج گردشگری با ایجاد تورهای ارزان‌قیمت گردشگری بین استان‌ها، ایجاد خطوط پروازی بین‌المللی برای رونق گردشگری بین‌الملل، تعامل با شخصیت‌های علمی، هنری، ورزشی و معتمدان جامعه به‎عنوان سفرا برای ایجاد صلح و دوستی بین استانی و در ‌‌نهایت برون مرزی، تقویت تعامل بین استان‌ها، دستیابی به افکار عمومی و راهکارهای مسئولان استان‌های این محور برای رونق گردشگری، کاهش انتظارات از دولت و کمک به بخش خصوصی برای هتل‌سازی و... اشاره کرد. 

از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه همچنین می‌توان به برگزاری نشست مشترک بین استانداران و شهرداران شهرهای دو استان، هماهنگی و ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، ارائه برنامه مدون برای افزایش گردشگری خارجی، حضور مشترک در نمایشگاه‌های خارجی، بررسی مکان‌یابی سرویس‌های بهداشتی استاندارد در مسیرهای گردشگری، برگزاری هفته‌های فرهنگی، چاپ بروشور و کتابچه مشترک، ترویج غذاهای متناسب با ذائقه گردشگران خارجی در دو استان، آموزش پرسنل مجتمع‌های اقامتی، سایت‌های گردشگری و بین‌راهی، تعبیه تابلوهای راهنمای استاندارد و دوزبانه در همه مسیر‌ها، ایجاد تورهای ارزان‌قیمت برای فصول کم رونق گردشگری برای تورهای خارجی و... اشاره کرد.

منبع:میراث آریا

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top