دومین نشست پژوهشی «یادمان یلدا» در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران

دومین نشست پژوهشی با عنوان «یادمان یلدا» به‌پاسداشت این میراث ناملموس چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرگو ،به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، این نشست با هدف زنده نگه داشتن این آیین سنتی و آشنایی عموم با فلسفه آن و در راستای تلاش برای ثبت جهانی یلدا به نام ایران با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری کشور و جمعی از سفرا در این مجموعه برگزار می‌شود. 

سخنرانی محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور با محوریت داستان میراث ناملموس و همچنین مروری بر خاطرات تهران توسط عبداله انوار، سیداحمد محیط‌طباطبایی و سیدرحمت‌اله رئوف‌حنان مدیر این مجموعه، قصه‌خوانی و روایت‌خوانی، اجرای رپرتوار آوازی و دانستن راز آسمان درباره شب یلدا از برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده در این نشست است. 

«یادمان یلدا» در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران با همکاری کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) و شبکه انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها، ۲۹ آذر ۹۶ از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود. 

ایجاد پیوند عمیق‌تر بین میراث ناملموس و میراث ملموس و پرداختن به یک آیین سنتی که ریشه در فرهنگ ایرانیان دارد در یک مکان فرهنگی و تاریخی از دیگر اهداف برگزاری نشست یادشده است.

منبع:مهر

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top