بناهای تاریخی بهترین جاذبه برای گردشگران خارجی است

یک کارشناس پیشکسوت گردشگری، گفت: حضور در بناهای تاریخی بهترین جاذبه برای گردشگران است و در حال حاضرنمونه های موفق احیاء بناهای تاریخی درنقاط مختلف کشور تبدیل به مقاصد گردشگری شده اند.

 

به گزارش خبرگو ، به نقل از روابط عمومی صندوق احیای آثار تاریخی، اردشیر اروجی با اشاره به اینکه ما می توانیم به بهترین شکل از احیاء بناهای تاریخی برای جذب گردشگر استفاده کنیم، تصریح کرد: گردشگران خارجی به دنبال بهره مندی از ویژگی های محلی و منطقه ای کشور ها و جستجو وکشف تنوع های محیطی هستند و به همین دلیل بناهای تاریخی می تواند نقش بی بدیلی برای جذب گردشگر ایفا کنند.

وی در همین راستا، افزود: ساختن هتل های لوکس اگرچه مسئله ای لازم است ولی طیف خاصی از گردشگر را جذب می کند و ما اگر بخواهمی به فکر جذب گردشگر انبوه باشیم باید بر روی ویژگی های اقلیمی و فرهنگی خودمان تکیه کنیم.

اروجی، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی های فرهنگی و اقلیمی ما بناهای تاریخیمان است که از گذشته باقی مانده است. ما اگر طبق اصول و ضوابط از آن ها بهره برداری کنیم و بتوانیم ارائه خدماتمان  در این اماکن را با سبک امروزی پیوند بزنیم، شاهد موفقیت های مهمی در این عرصه خواهیم بود.

وی یادآور شد: حضور در بناهای تاریخی بهترین جاذبه برای گردشگران است و در حال حاضر بناهای تاریخی درنقاط مختلف کشور تبدیل به مقاصد گردشگری شده اند که توریست ها علاقه وافری به حضور در آن ها دارند.

این پژوهشگر، با تأکید بر لزوم مراقبت های هنگام بهره برداری از ابنیه تاریخی، افزود: کیفیت ارائه خدمات، رعایت استاندارد های پذیرایی و اقامتی و کنترل قیمت های ارائه شده در این اماکن از محور های مهمی است که می تواند زمینه ساز رشد و توسعه هر چه بیشتر بهره وری متناسب با شأن بناهای تاریخ کشور شود.

اروجی، خاطرنشان کرد: احیاء بناهای تاریخی و فرهنگی ضمن اینکه بناهای تاریخی را به صحنه اجتماع بازمی گرداند و هزینه مرمتی و حفاظتی این بناها را  را از  خود آن ها  بدست می آورد ، بار مرمت این اماکن را نیز از دوش دولت برمی دارد و می تواند به عنوان تبلیغ  اثربخش برای فرهنگ و تاریخ ایرانی نیز محسوب شود.

منبع:مهر

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top