تاثیرگذارترین رویدادهای بازارهای جهانی در روزی که گذشت

در پی کاهش ارزش دلار قیمت طلا و نقره امروز افزایش یافته و به ترتیب در سطح 1264 دلار و15/16 دلار در هر اونس قرار گرفت.

 

به گزارش خبرگو ، قیمت فلزات پایه امروز رشد کرده و بازار تحت تاثیر کاهش ارزش دلار قرار داشته اند. قیمت آلومینیوم در معاملات امروز بازارهای جهانی به  سطح 2050 دلار در هر تن رسید.قیمت مس نیز مجددا به حوالی 7 هزار دلار نزدیک شد.امید است که با تداوم کاهش ارزش دلار این بار مس از کانال 7هزار دلار عبور کند.البته قیمت روی نیز در بازارهای جهانی با کاهش اندکی روبرو بود و به 3200 دلار برای هر تن رسید.

در بازار طلای سیاه نیز قیمت هر بشکه  نفت خام آمریکا با 9 سنت افزایش ، معادل 0.2 درصد افزایش به 57 دلار و 39 سنت رسید.قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۳۷ سنت رسید. به دنبال تداوم تعطیلی خط لوله انتقال نفت از دریای شمال و بروز نشانه هایی از کند شدن روند رشد تولید نفت آمریکا، قیمت نفت افزایش یافت

چراغ سبز شاخص های بازار آمریکا به موافقت نماینگان سنا باطرح مالیاتی ترامپ و با کاهش نرخ اوراق قرضه همراه بود.

با اجرایی شدن طرح مالیاتی ترامپ و امیدواری به رشد بزرگترین اقتصاد دنیا، شاخص بازارآمریکا یکدست مثبت شد.از شاخص نزدک با رشد 1.2% گرفته تا شاخص اس اندپی با رشد 0.9% و داوجونز که با رشد 0.6%همراه شدند.

البته این رشد شاخص تنها به آمریکا محدود نشد ودر اروپا، شاخص بازارداکس آلمان و فوتسی لندن نیز به ترتیب با 1.2% و0.7% رشد به کار خود پایان دادند.

در بازارهای آسیا نیز شاخص نیکی ژاپن با 1.6% رشد و شاخص آسیا پاسفیک با 0.8% رشد امیدواری خود را به رشد اقتصادی نشان دادند.

از نکاتی که در طرح مالیاتی ترامپ آمده است که می توان به کاهش نرخ مالیات سرمایه گذاری های خصوصی از 35% به 15%

در حوزه سیاست بین الملل نیز ترامپ مدعی شد که حاضر نشده است تا پایبندی ایران به برجام را تایید کند زیرا ایران از برجام منحرف شده است.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه پس از انتشارراهبرد جدید امنیت ملی آمریکا ایران را به انحراف از برجام متهم کرد.

حال باید دید واکنش اهالی بازارسرمایه به این خبر چگونه خواهد بود.البته تجربیات گذشته ثابت کرده است تاکید دولت امریکا بر پایبند نبودن ایران به برجام تاثیر بلندمدت و عمیقی بر بازار بورس نداشته است چراکه از این دست سخنان بی پایه و اساس از مقامات کاخ سفید زیاد به گوش می رسد.

 

منبع:اقتصاد آنلاین

اصلاح شده سه شنبه, 28 آذر 1396 06:46

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top