راه‌آهن حومه‌ای تهران- اندیشه احداث می‌شود

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه راه آهن حومه‌ای تهران- اندیشه احداث می‌شود، گفت: اوایل سال آینده نیزقطار حومه‌ای کرج ــ هشتگرد به بهره‌برداری می رسد.

 

به گزارش خبرگو ، حبیب اله طاهرخانی، مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید هدف از ایجاد این شهرها را تراکم زدایی از کلان شهرها دانست و گفت: حمل و نقل و ارتباطات از وجوه کار عمران شهرهای جدید بوده و شرکت عمران شهر های جدید توانسته از وحدت سیاست گذاری در حوزه راه و شهرسازی بهره مند شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید  با بیان اینکه حمل و نقل آزادراهی مانند آزادراه تهران-سهند و پوشش  شهرهای جدید توسط آزادراه ها را مورد پیگیری قرار داده ایم، گفت:خوشبختانه دولت و به ویژه وزارت راه و شهرسازی تغییر رویکرد به گسترش حمل و نقل ریلی به جای جاده ای را پذیرفته اند  و در این راستا قطار حومه ای هشتگرد در اولویت برنامه های شرکت عمران شهرهای جدید است.

طاهرخانی با اشاره به اینکه در حوزه ریلی در بخش قطار برقی حومه ای 4 پروژه اصلی اصفهان- بهارستان، فولادشهر-اصفهان، کرج-هشتگرد و مشهد-گلبهار در دستور کار قرار گرفته است، تصریح‌کرد: ایستگاه پرند از پیشرفت 70درصدی برخوردار شده و قطار برقی تهران تا فرودگاه امام خمینی (ره)و فرودگاه تا پرند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر راه وشهرسازی درباره  دو خطه کردن خط تهران-پرند نیز تصریح کرد: همکاری با شرکت راه‌آ‌هن در حوزه حمل و نقل عمومی را شروع کرده ایم از جمله برنامه دو خطه کردن خط تهران-پرند که با مشارکت بین راه‌آهن و شرکت عمران شهرهای جدید  انجام می‌شود و در این راستا مبلغ 135 میلیارد تومان از منابع داخلی به راه‌آهن در این پروژه کمک می‌کنیم .

به گفته او برنامه ساخت قطار حومه‌ای تهران- اندیشه نیز در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید ایران قرار دارد و از اولویت‌ها به شمار می رود.

 

منبع:اقتصاد آنلاین

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top