یکه زارع: عبور از تحریم با توسعه برند ملی و صادرات

خبرگو: مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو راهکارهای پیش بینی شده این شرکت برای عبور از سختی های تحریم را متکی بر توسعه برند داخلی، صادرات و توجه جدی به سطح ساخت قطعات داخلی توسط سازندگان دانست و اذعان داشت با تلاش جمعی دستاوردهای بزرگی را رقم خواهیم زد.

به گزارش خبرگو مهندس هاشم یکه زارع در مجمع عمومی عادی سالانه ایران خودرو همه مسئولان، سهامداران، کارکنان و مردم را به حمایت همه جانبه از تولید خودرو ملی فراخواند و گفت: صنعت خودروسازی در صدر فهرست تحریم ها قرار دارد و ما به عنوان لکوموتیو صنایع کشور باید به فکر باشیم تا از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: نباید چشمهایمان را به روی واقعیت ها و محدودیت های ایجاد شده در سال جاری ببندیم، اما اطمینان می دهم محدودیت ها و سختی ها را پشت سر خواهیم گذاشت و با سربلندی از آن عبور می کنیم.

یکه زارع تصریح کرد: محصولات پژو 206 ، پژو 207 هاچ بک و صندوقدار به صورت اتوماتیک را مستقل از شرکت پژو تولید نمودیم و تولید محصول 2008 نیز از موفقیت های ایران خودرو در سال گذشته است. وی اطمینان خاطر کرد که تمامی محصولات ثبت نامی در سال جاری تحویل مشتریان خواهد شد.

وی اذعان کرد: صنعت خودروسازی انحصاری خوانده می شود، در صورتی که مشتریان امکان انتخاب و خرید از چند خودروساز را دارند. این در حالی است که خودروساز برای تهیه مواد اولیه باید به تولیدکننده های مشخصی مراجعه کند و انحصار در این بخش معنای بیشتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز خودروساز افزایش قیمت بالای 50 درصد داشته که موجب بالا رفتن هزینه تمام شده تولید خودرو شده در صورتی که مجوز افزایش قیمت خودرو بسیار کم تر بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که قیمت محصولات قطعه سازان نیز رشد 20 درصدی را تجربه کرده، خاطرنشان کرد: اگر خودروساز افزایش قیمت قطعه ساز را ندهد سبب تعطیلی آن می شود و اگر پرداخت کند با زیان هنگفت روبرو می شود.

وی  با اشاره به سود بالای دلالان از اختلاف قیمت کارخانه و بازار تاکید کرد: روش قیمت گذاری خودرو باید از انحصار خارج شود.

مهندس یکه زارع انعقاد قرارداد ده جانبه طراحی و تولید پلتفرم ایران خودرو را از دستاوردهای سال گذشته ایران خودرو عنوان کرد و گفت: با افزایش دو و نیم برابری نرخ ارز سرمایه گذاری در این بخش، در صورت عدم حمایت با چالش مواجه خواهد شد. وی تصریح کرد: یا باید تن به ادامه تولید پلتفرم های قدیمی بدهیم و یا این که هزینه ها را به جان بخریم تا خودروساز شویم.

وی تصریح کرد: مسئولان در حوزه های مختلف باید کمک و توجه ویژه ای به خودروسازی کنند تا اتفاق بدی برای این صنعت مادر نیفتد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین تاکید کرد: عواقب ترک بازار ایران برای شرکای ایران خودرو به مراتب سخت تر از دوره های گذشته خواهد بود.

اصلاح شده سه شنبه, 02 مرداد 1397 08:07

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top