مردی که با پنج راه‌حل ثروتمند شد

 او ثروتمندترین مرد جهان است؛ عده ای ستایشش می کنند و عده ای رفتارهای اقتصادی اش را مورد انتقاد قرار می دهند و گروهی دیگر از او نفرت دارند. با این حال احتماال عده زیادی نمی دانند که چطور کارلوس اسلیم ثروتمندترین مرد جهان شده است.

 

به گزارش خبرگو ، به نقل از سایت بیزنس تیم، ممکن است درباره کارلوس اسلیمبیوگرافی های کوتاه یا بلند او را در روزنامه ها و مجله ها خوانده باشیم، امابدون شک از پشت پرده نحوه تصمیم گیری های اقتصادی او زیاد اطلاع نداریم.اودر گفت وگویی گفته است که پنج راهکار سبب شده تا او را در ردیف ثروتمندترین مردجهان قرار دهد.

*برای خودتان کار کنید

قدم اول او یک کسب و کار را شروع کرد. شاید خنده دار به نظر برسد، امااولین راز میلیاردر شدن آغاز یک کسب و کار است.  هیچ کسنمی تواند با کار کردن برای دیگری میلیونر شود.

شما نمی توانیدبا چسبیدن به یک شغل تکراری معمولی میلیاردر شوید. یک نگاه دیگر به فهرست میلیاردهای امسال مجله فوربسبیندازید؛کارآفرینان و سرمایهگذاران اکثریت اعضای این فهرست را تشکیل می دهند.

این به سادگی نشان می دهد که شما نمی توانید با چسبیدن به یک شغلبا درآمد ماهانه میلیاردر شوید.

*از ریسک نترسید

 شرط اصلی کارآفرین موفق شدن، توانایی تشخیص فرصت هایتجاری در زمان مناسب است. آلیکو دانگوت (ثروتمندترین سیاه پوست دنیا) یک بار گفتکه برای موفقیت در تجارت باید دعا کنید که شانس در خانه تان را بزند، در آن لحظهباید آماده باشید که از مزایای فرصت به وجود آمده استفاده کنید.

*همیشه آماده باشید

 یعنی شناخت دقیق بازار و به روزنگه داشتن اطلاعات.همه کارآفرینان بزرگآماده بودند و منتظر فرصت مناسب بودند تا حرکت بزرگشان را انجام دهند. شانس یکبار درخانه آدمرا می زند.

*کسب و کار را عمیقا بشناسید

 یک دلیل برای کسب و کار موفقشناختن خود و کار خود است. مشهور است که کارلوس .وقتی توانست یک کسب و کار راه بیندازد و آن را به 200شرکت افزایشدهد که آن را بهتر از من و شمامی شناخت. او در جایی میگوید: « چطور می شود سوارماجرا بود؟ به نظر من وقتی شما وارد کاری می شوید نیاز دارید که آن را به خوبیبشناسید. بعد از اینکه بازار و کارتان را به خوبی شناختید باید به اعداد اطمینانکنید. وقتی جمعو تفریق هایتان ناامیدکننده است یعنی یک جای کار می لنگد. اعداد با شما سخن می گویند. با آنها دوست شوید.

*زمین بازی را ترک نکنید

 کارآفرین شدن یک بازی است.همین طور سرمایه گذاری.برای ادامه اینبازی باید به روند متعهد باشیو تا پیروزی بازی کنی.کارلوس اسلیم قبل از آنکه ثروتمندترین مرد دنیا شود کارآفرینموفقی به حساب آید و برای آغاز دوران بازنشستگی اش دلایل گوناگونی داشت.

خودش درجایی گفته:« پدرم همیشه می گفت که پول خارج از شرکت دودمی شود؛ اینیعنی او به سرمایه گذاری، بازسرمایه گذاری و باز سرمایه گذاری فکر می کرد. ما همینیک کار را انجام می دهیم.«

منبع:خبرآنلاین

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top