به گزارش خبرگو ، بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراثفرهنگی استان امروز پنجشنبه 10 اسفند در همایش ملی رسانه و گردشگری که در محل موزه بزرگ خراسان برگزار شد اظهار کرد: «محور اصلی توسعه گردشگری رسانه است اما در امر رسانه و اطلاع رسانی از جاذبههای فرهنگی، تاریخی و گردشگری و قابلیتهایی که در عرصه گردشگری استان وجود دارد نمره قابل قبولی نداریم.»
او افزود: «آمریکا و غرب با 200 سال تمدن بزرگترین رسانهها را در اختیار دارند و بیش از 300 تا 200 میلیون کلمه در روز تولید میکنند.، اما ایران با 7 هزار سال تاریخ و یک میلیون اثر و 200 هزار تپه تاریخی متاسفانه در عرصه خبر آنطور که باید نتوانسته است تاثیر گذار باشد.»
مکرمی فر بیان کرد: «متاسفانه نسبت به بسیاری از کشورها در عرصه خبر عقب هستیم و یکی از مهمترین محورهای توسعه گردشگری کشور رسانه و اطلاعرسانی است.»
او تصریح کرد: «در بخش اطلاعرسانی هرچند نشریات زیادی منتشر میشود اما کافی نیست، ما در گامهای نخست هستیم، در آرشیو رسانههای دنیا بیش از 10 میلیون تصویر از فرهنگ و تاریخ وجود دارد اما ما چقدر توانستهایم در جمعآوری آرشیو حوزه گردشگری و تاریخی خود موفق عمل کنیم؟»
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: «رسانه مهمترین محور توسعه گردشگری است اما بسیاری از قابلیتهای فرهنگی ما به دنیاها معرفی نشده است. هنوز آثار شهر خودمان را نتوانستیم به شهروندان مشهدی معرفی کنیم.»
او خاطرنشان کرد: «در استان خراسان قابلیتها و زیرساختهای زیادی داریم و انتظار است رسانه گردشگری و این همایش بتواند ره آوردی برای گسترش و معرفی استان در امر گردشگری باشد و در آیندهای نزدیک شاهد توسعه اطلاع رسانی و رسانه در عرصه کشور و استان باشیم.»
مکرمی فر گفت: «امیدوارم این همایش نتیجهاش معرفی قابلیتهای ایران و استان خراسان به جهانیان باشد. البته شهرداری مشهد قابلیتهای شهر مشهد در حوزه گردشگری، تاریخی، فرهنگی و تفریحی را در اواخر اسفندماه در قالب سامانه به زائران مشهد الرضا معرفی خواهد کرد.»
کتاب مهارت های اجتماعی و روابط عمومی در هتل رونمایی شد
همچنین در حاشیه این همایش از کتاب مهارتهای اجتماعی و روابط عمومی در هتل رونمایی شد.
کتاب مهارتهای اجتماعی و روابط عمومی در هتل، نوشته فرید جواهرزاده و سید مهدی نجاتیان قریشی در 7 سرفصل برقراری ارتباط با مردم، حراست و نگهبانی از هتل، مهمان نوازی در هتل، نیازهای میهمانان، خدمات، مهارتهای اجتماعی در هتل و تکالیف مربوط به ایفای نقش منتشر شده است.
آشنایی با متدهای اصلی مهارتهای اجتماعی و اصول کاربردی در روابط عمومی هتل میتواند گامی اساسی برای اخذ رضایت میهمانان و افزایش انگیزه پرسنل و کارکنان هتل به منظور دست یابی به درجه ای مطلوب برای موفقیت و فروش از جمله اهداف تالیف این کتاب است.