نشست هم‌اندیشی شرکت‌کنندگان ایرانی در نمایشگاه فیتور ۲۰۱۸ برگزار شد

نشست هم‌اندیشی شرکت‌کنندگان ایرانی در نمایشگاه فیتور با حضور علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و محمد حسن فدایی فر، سفیر ایران در اسپانیا،  در محل رزیدانس سفارت ایران برگزار شد.

 

به گزارش خبرگو ، در این نشست علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدارهای صورت گرفته با دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی و برخی وزرا و مدیران و فعالان گردشگری در حاشیه نمایشگاه فیتور سال ۲۰۱۸، گفت: «سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حال استفاده از ظرفیت‌های سازمان جهانی جهانگردی در توسعه گردشگری و انتقال تجارب توسعه پایدار این صنعت به ایران است.» 

او افزود: «تلاش وافری به عمل آمده تا با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران بودجه صنعت گردشگری افزایش یافته و حضور ایران در نمایشگاه‌ها و بازارهای جهانی تبلیغات گردشگری افزایش یابد.» 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تاکید بر حمایت جانبه سازمان از فعالان و دست اندرکاران بخش خصوصی صنعت گردشگری افزود: «سازمان در حال تدوین سند جامع راهبردی است و برای تحقق اهداف مندرج در سند، از مشاوران مجرب و ذی‌صلاح بین‌المللی نیز استفاده می‌شود.» 

محمدحسن فدایی‌فر سفیر ایران در اسپانیا با تاکید بر حمایت جامع سفارت ایران از توسعه گردشگری و افزایش مناسبات گردشگری میان ایران و اسپانیا گفت: «اسپانیا یکی از کشورهای برخوردار و با تجربه از زیرساخت‌های مناسب گردشگری است و ما از فعالان این صنعت در ایران انتظار داریم تا از تجربیات و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش برای توسعه گردشگری بهره‌برداری کنند.» 

فدایی‌فر همچنین به برنامه‌های سفارت ایران، در زمینه فراهم کردن امکان اخذ سریع روادید برای اتباع اسپانیا اشاره کرد و خواستار برنامه‌ریزی دولت اسپانیا برای تسهیل برای اتباع ایرانی به منظور تبادل توریسم و افزایش مناسبات گردشگری بین دو کشور شد. 

در این نشست هم چنین عبادرضا اسلامی، مدیر گردشگری کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و مجری نمایشگاه فیتور با تشکر از اهتمام سازمان میراث‌فرهنگی و سفارت ایران در اسپانیا گزارشی را از نحوه برگزاری و سیاست‌گذاری نمایشگاه توسط کانون و سازمان ارائه کرد. 

اسلامی نسبت به حضور هدفمند کشورمان در نمایشگاه فیتور ۲۰۱۸ تاکید کرد: «نظام بازاریابی و بازارسازی و بازارداری، زنجیره مهمی در چرخه حیات صنعت گردشگری است و حضور ایران در رسانه‌ها و تبلیغات محیطی عرصه بین‌الملل باید پررنگ‌تر شود.» 

او با تاکید بر ضرورت اهتمام دست اندرکاران صنعت گردشگری به توسعه تبلیغات بین‌المللی گفت: «حوزه گردشگری کانون اکنون در حال برنامه‌ریزی نسبت به حضور گردشگری ایران در بازارهای جدید جهانی است و پس از اتمام مطالعات، با تصویب و تایید سازمان، تبلیغات و امور نمایشگاهی در این کشور‌ها آغاز می‌شود.» 

در این نشست تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های مسافرتی حاضر در نمایشگاه فیتور همچون پردیسان، علاءالدین، ایران دوستان، لولوپرواز، پرشیاسفر و مارکوپولو به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص نحوه حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری، و استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغاتی در توسعه تورهای ورودی و طراحی پاویون‌های نمایشگاهی پرداختند.

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top