به گزارش خبرگو از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری اصفهان، آیین تجلیل از فعالان گردشگری و هنرمندان اصفهانی مشارکتکننده در برپایی غرفه بزرگ اصفهان در یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران با حضور فریدون اللهیاری مدیرکل میراثفرهنگی این استان، قدرتالله نوروزی شهردار اصفهان، محسن یارمحمدیان معاون گردشگری استان، تنی چند از مدیران میراثفرهنگی و شهرداری و جمعی از فعالان گردشگری و هنرمندان در تالار اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری اصفهان در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر و همچنین پاسداشت ایام فاطمیه و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با ایراد سخنانی تأکید کرد: «برپایی غرفه اصفهان با مشارکت ادارهکل میراثفرهنگی، شهرداری اصفهان و همچنین با حضور پرشور فعالان گردشگری و صنایعدستی نشان از آغاز دوران جدید در همگرایی میان مدیریت میراثفرهنگی و شهرداری اصفهان در راستای بهبود وضعیت اصفهان در سه حوزه میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری است.»
او با اشاره به موفقیتآمیز بودن حضور اصفهان در نمایشگاه یازدهم گردشگری ایران به لزوم برنامهریزی و سرمایهگذاری در حوزه بازاریابی و تبلیغات اشاره کرد و گفت: «گردشگری صنعتی ظریف است که پرداختن به ابعاد مختلف آن برای دستیابی به توسعه پایدار ضروری است، لذا یکی از مهمترین بخشهای این صنعت که باید همواره به آن نگاهی جدی داشت، حوزه بازاریابی و تبلیغات است، بنابراین نباید نام و آوازه اصفهان باعث شود تا همگی ما از پرداختن به تبلیغات و بازاریابی در حوزه گردشگری اصفهان غافل شویم. زیرا بسیاری از رقبا در حوزه صنعت گردشگری با استناد به حوزه تبلیغات و بازاریابی به پیشرفت و جذب بیشتر گردشگر دست مییابند.»
اللهیاری با اشاره به موفقیتآمیز بودن حضور اصفهان در یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تصریح کرد: «با توجه به اهمیت لزوم تبلیغات، هم اینک با عبور از مرحله تثبیت گردشگری در استان، برای دستیابی به توسعه پایدار، در حوزه بازاریابی و تبلیغات بدنبال معرفی ناشناختههای اصفهان به گردشگران هستیم.»
تشکیل کارگروههای توسعه گردشگری اصفهان با استانهای همجوار
در ادامه این نشست محسن یارمحمدیان معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری اصفهان تأکید کرد: «۱۲۰ نفر از فعالان گردشگری و هنرمندان اصفهان در برپایی غرفه اصفهان در این نمایشگاه نقش داشتند.»
او با اشاره به موفقیت اصفهان در این نمایشگاه تصریح کرد: «امسال و در یک اقدام هماهنگ، توانستیم در حوزههای تبلیغاتی، ارتباطاتی را به استانهای همجوار ایجاد کنیم، به گونهای که در پی تفاهمات ایجاد مثلث طلایی میان استانهای فارس، یزد و اصفهان، به دنبال ایجاد گردشگری اقلیم مرکزی و ایجاد گردشگری جنوب اصفهان با استانهای جنوبی اصفهان هستیم، به گونهای که تفاهمات لازم با مدیرانکل استانهای همجوار در این نمایشگاه منعقد شد.»