به گزارش خبرگو ، بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری گیلان، در راستای بررسی و رفع مشکلات اساسی استان در بخشهای مختلف، استفاده از ظرفیتهای اقتصادی ویژه استان، توسعه زیرساختها و خدمات اساسی در سطح استان و ارائه تحلیلهای علمی و کاربردی در خصوص موضوعات کلیدی قابل طرح در برنامههای توسعه، دبیران کمیتههای تخصصی ۴۸گانه استان ازسوی استاندار گیلان منصوب و احکام تدوین و اجرای ۴۸ طرح توسعه راهبردی گیلان به آنان ابلاغ شد.
وظیفه مهم تدوین برنامه راهبردی توسعهای استان در حوزه «برندسازی خوراک و پوشاک سنتی گیلان» و نظارت بر اجرا و تحقق آن به رضا علیزاده مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری گیلان واگذار شد.
در ابلاغ این حکم مقرر شد تا دبیران کمیتههای تخصصی استان در تدوین طرحهای توسعهی راهبردی با هدف غنیسازی محتوای طرحها و در راستای ارج نهادن به نظرات و پیشنهادات علاقهمندان به توسعه استان از آرا و نظرات استادان، کارشناسان، صاحبنظران و اندیشمندان بخشهای خصوصی و دولتی در حوزههای مختلف استفاده حداکثری کند.