به گزارش خبرگو ، محمد محبخدایی معاون گردشگری در این نشست گفت: «تلاش میکنیم کاری انجام دهیم که شرایطی برای بروز ایدهها حاصل شود، تمام ظرفیتهای گردشگری ما در استانهاست و باید از آنها بهطور کامل استفاده شود.»
معاون گردشگری افزود: «برای برند جهانی شدن نیاز داریم که یک برند مشخص داشته باشیم، براساس برنامه راهبردی گردشگری هر استان باید حداکثر ۲ تا۳ حوزه را برای فعالیت تخصصی حوزه گردشگری اعلام کنند، استانداردهای لازم برای تمام شاخههای گردشگری تدوین و تعریف شده است که استانها باید براساس این محورها، برند خود را اعلام کنند.»
او ادامه داد: «راهبردهای لازم در حوزه محصولات گردشگری تدوین شده است و در اختیار استانها قرار میگیرد، مدیران کل استانها باید نقشه و پلان خود را برای دستیابی به این راهبردها ارائه دهند، تمام رویدادهای استانها باید با محوریت این محصولات گردشگری تغریف و برگزار شود.»
محبخدایی همچنین به طرح توراپراتور مجازی اشاره کرد و افزود: «با برنامهریزیهای انجامشده تمام دانشجویان و فارغالتحصیلان میتوانند به عنوان توراپراتور مجازی فعالیت کنند، وظیفه ذاتی این افراد بازاریابی و تبلیغات است و در مقابل جذب گردشگر مبالغی بهعنوان دستمزد به آنها داده میشود.»
معاون گردشگری تصریح کرد: «همه برنامههای معاونت گردشگری باید براساس زمانبندی مشخص انجام شود، برای دستیابی به ظرفیت اشغال اماکن اقامتی، استانها باید تقویم و پلان مشخص داشته باشند، ما وظیفه داریم که ظرفیتها را فعال کنیم و از آنها برای دستیابی به اشتغال و درآمد پایدار استفاده کنیم.»
او یادآور شد: «کرمان و مازندران بهترین تعامل را با بخش خصوصی در حوزه گردشگری داشتهاند، فضا باید برای حضور بخش خصوصی در استانها باز شود.»
محبخدایی ادامه داد: «تمام استانهایی که محصولات گردشگری آنها مشخص شد باید نمایشگاههایی را با محوریت آن محصول برگزار کنند، استانها بر اساس محصولات گردشگری به حوزههای تخصصی تبدیل میشوند، ظرفیتها باید درست تعریف شود.»
معاون گردشگری با اشاره به موضوع نمایشگاه گردشگری گفت: «استانها باید با همکاری بخش خصوصی فعال گردشگری منطقه خود، تلاش خود را برای ارائه بهترین برنامه در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته داشته باشند.»
محبخدایی تصریح کرد: «استانها چهار روز فرصت دارند که ظرفیتها و جاذبههای گردشگری خود را نشان دهند تا در ایام نوروز و تابستان پذیرای گردشگران بیشتری باشند، غرفهها باید دارای روح باشند و بازدیدکنندگان را جذب کنند.»
برنامه هنری اقوام ۱۷ استان به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شده است
علیرضا دژبد مدیر اجرایی نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در این نشست گفت: «این نمایشگاه با ۱۱ محور برای اولین بار برگزار خواهد شد، ایرانگردی، هتلداری، بومگردی، صنایعدستی، گردشگری کودک، سلامت، غذا، ورزشی، هنری و گردشگری گل ۱۱ محور اصلی این نمایشگاه است.»
او تصریح کرد: «هر استان براساس اقلیم و ظرفیتها میتواند غرفهبندی را انجام دهد، برنامه اقوام ۱۷ استان به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شده است و برنامهریزیهای لازم برای اجرای این برنامهها صورت گرفته است.»
دژبد افزود: «استان مازندران امسال براساس طرحی که داشته است گردشگری گل را در نمایشگاه برپا خواهد کرد، همچنین سایر استانها باید برای تزیین غرفههای خود از گلهای طبیعی استفاده کنند.»
مدیر اجرایی نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته با اشاره به اینکه تبلیغات درون استانی برای معرفی نمایشگاه بسیار مهم است، افزود: «تیزرهای استانی باید با هماهنگی امور استانهای صداوسیما در شبکههای استانی نیز پخش شود.»
او تصریح کرد: «برنامهریزیهای لازم برای حوزه گردشگری سلامت، گردشگری الکترونیک و گردشگری کودک به طور کامل انجام شده است.»
دژبد با اشاره به اینکه رونمایی از سند ملی توسعه گردشگری از مهمترین برنامههای روز افتتاحیه نمایشگاه گردشگری است، افزود: «سالن از چهار روز قبل برای غرفه آرایی در اختیار استانها قرار میگیرد.»
منبع:میراث آریا