به گزارش میراثآریا بهنقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، یوسف بیدخوری سرپرست ادارهکل میراثفرهنگی این استان امروز جمعه 3 فروردین 97 با بیان این مطلب افزود: «18 نفر از بازرسان افتخاری، آموزشهای لازم برای نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی فراگرفتهاند و به صورت دورهای در مسیرهای تعیین شده نظارت را انجام خواهند داد.»
او افزود: «براساس برنامهریزیهای صورت گرفته نظارتهای دورهای بر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی صورت میگیرد که بازرسان حداقل 2 بار در ایام نوروز از تمام دفاتر خدمات مسافرتی بازدید خواهند کرد.»
بیدخوری با بیان این که هدف از فعالیت بازرسان افتخاری این است که در حداقل زمان ممکن و بدون معطلی به شکایتهای مسافران رسیدگی شود، تصریح کرد: «به محض دریافت شکایات موضوع از سوی بازرسان مورد رسیدگی قرار میگیرد.»
او تصریح کرد: «تاکنون 80 مورد بازرسی از دفاتر یا شرکتهای خدمات مسافرتی و جهانگردی انجام شده است.»
سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی یاد آورشد: «معمولا شکایتها از دفاتر خدمات مسافرتی بعد از استفاده تورها و با بازگشت از مسافرت مطرح میشود.»
او تاکید کرد: «کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی در ایام تعطیلات نوروزی فعال است و پاسخگوی شکایات، انتقادات، پیشنهادهای زائران و گردشگران نوروزی است از این رو زائران و مسافران میتوانند با سامانه کشوری 09629 و شماره های 05137045- 0517283001 تماس بگیرند و انتقادات و
پیشنهادهای
خود را با ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی در میان بگذارند.»