نمایش اسناد، انجیل خطی و کتب نفیس مسیحی درموزه کتاب و میراث مستند

هم­زمان با میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، اسناد، انجیل خطی و کتب نفیس مسیحی کتابخانه ملی در محل موزه کتاب و میراث مستند ایران به نمایش درآمد.

 

به گزارش خبرگو ، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم­زمان با میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، با همکاری معاونت اسناد و معاونت کتابخانه ­ملی، اسناد، انجیل خطی و کتب نفیس مسیحی کتابخانه ملی در محل موزه کتاب و میراث مستند ایران از روز دوشنبه چهارم دی­ماه به­ مدت دو هفته در ­معرض دید بازدیدکنندگان درآمد.

در کنار نسخه­ خطی ارزشمند با ویژگی­‌های هنری کتاب­‌آرایی و جلدسازی با تزئینات نقره، کتب نفیس و نادر چاپی از جمله اولین ترجمه لاتین به فارسی به­نام «داستان مسیح» مربوط به ۱۶۳۹.م که در لایدن هلند به چاپ رسیده؛ کتاب مقدس: عهد عتیق و عهد جدید، چاپ لندن ۱۸۹۵م. که در اولین سفر ولیعهد وقت ایران به­ او هدیه شده است به­ چشم می‌خورد.

هم­چنین در بخش اسناد، دست­‌نوشته مقاله «شب میلاد مسیح» محمدعلی جمال­زاده برای مجله وحید؛ متن دعای ربانی به ­خط ارمنی همراه با ترجمه فارسی؛ دو قطعه کارت پستال که به­ مناسبت سال نو مسیحی توسط نخست وزیران انگلستان (هارولد ویلسون) و مجارستان، در دوره پهلوی برای نخست­ وزیر ایران ارسال شده است از دیگر آثار شاخص به­ نمایش درآمده است.

بازدید از این نمایشگاه به ­مدت دو هفته همه روزه به­ جز روزهای پنج­شنبه و جمعه در محل موزه کتاب و میراث مستند ایران از ساعت ۹ الی ۱۵ برای عموم آزاد است.

منبع:مهر

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top