اخبار

اخبار (5135)

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

Children categories

گزارش روز

گزارش روز (683)

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

View items...
بانک

بانک (1322)

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

View items...
گردشگری

گردشگری (2746)

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

View items...
بیمه

بیمه (355)

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

View items...

عملكرد بيمه كوثر در سالي كه گذشت

تیتر : رشد 8درصدی سهم بیمه زندگی؛
حق بیمه‌های تولیدی به 990 میلیارد تومان رسید

حق بیمه‌های تولیدی در مدت یازده‌ماهه سال جاری به ارزش 990 میلیارد تومان رسیده ضمن آنکه بیمه زندگی نیز طی همین مدت با رشد 8درصدی به سهم 21درصد «معادل 89 میلیارد تومان» رسیده است.
به گزارش خبرگو، یکی از مهم‌ترین موضوعات اصلی بیمه‌ها در امور سالیانه، حق بیمه‌های تولیدی بوده که در همین راستا عملکرد شرکت بیمه کوثر در پایان بهمن‌ماه به نسبت آمار شش ماهه سال جاری بالغ بر 490 میلیارد تومان به حق بیمه‌های تولیدی این شرکت افزوده شده که جمعا ارزش آن به 990 میلیارد تومان حق بیمه در یازده ماهه سال جاری رسیده است.
این عملکرد حاکی از آن بوده که با بهبود ترکیب پرتفوی این شرکت، رشد 9درصدی نسبت به حق بیمه سال گذشته تا 11ماهه سال جاری ازآن شرکت بیمه کوثر شده است.

رشد بیمه شخص ثالث

برپایه این گزارش، عملکرد شرکت بیمه کوثر در شش ماهه ابتدایی سال در رشته بیمه شخص ثالث و سرنشین شاهد کاهش سهم رشته شخص‌ثالث و مازاد از 54درصد به 32درصد بوده اما آمار یک‌ساله از ابتدای سال 96 تا پایان بهمن‌ماه گویای کاهش 13درصدی بوده و این شاخص از 61درصد به 46درصد کاهش یافته که ارزش ریالی آن برابر با کاهش 92 میلیارد تومان می‌شود.

بیمه زندگی

در بررسی آمار بیمه زندگی در شرکت کوثر نشانگر آن بوده که در مدت زمانی 6ماهه ابتدای سال 96 تقریبا از 14درصد به 25درصد رسیده اما همین سهم در مدت زمانی یازده ماهه سال جاری به نسبت سال گذشته با 8درصد رشد، این شاخص را از 13درصد به 21درصد رسانده که معادل ریالی آن نیز افزایش 89 میلیارد تومانی سهم بیمه‌های زندگی در شرکت بیمه کوثر بوده است.

رشد حق بیمه‌ها

بر همین اساس، تغییرات در دیگر فاکتورهای موجود در پرتفوی این شرکت نیز حاکی از بوده که حق بیمه‌های تولیدی رشته‌هایی نظیر مهندسی با 181درصد، مسئولیت با 55درصد، آتش‌سوزی با 55درصد و زندگی با 74درصد در یازده ماهه سال جاری به نسبت سال گذشته مواجه شده که آماری قابل قبول در پرتفوی در مقایسه با سایر رشته‌ها بوده است.

درآمدهای سرمایه‌گذاری

اهمیت سرمایه‌گذاری در نظام بیمه‌ای کشور دارای نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی بوده و برهمین اساس میزان درآمد حاصل شرکت بیمه کوثر به دلیل سرمایه‌گذاری‌های موفق صورت گرفته در حوزه بازار سرمایه و رونق بازار، نسبت‌به سال‌های گذشته متحول شده و با توجه به آنکه بودجه درآمد سرمایه‌گذاری شرکت برای سال96 مبلغ 59میلیارد ریال بوده، فقط در 9ماهه سال‌جاری 127میلیارد ریال درآمد محقق شده است؛ در 6ماهه اول سال‌جاری 20میلیارد ریال و در سه‌ماهه سوم بیش از 100میلیارد ریال درامد حاصل از این حوزه بوده است.

از سوی دیگر طبق آمارهای ارائه شده در یازده ماهه سال جاری، درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت بیمه کوثر معادل با رشد 31درصدی نسبت به همین مدت در سال گذشته بوده است.

100شرکت برتر کشور

در بیستمین سال رتبه‌ بندی شرکت‌ های برتر ایران، شرکت بیمه‌ کوثر با 13پله ارتقا نسبت‌ به سال گذشته، در بین 100شرکت برتر کشور قرار گرفت که مهم‌ترین علل آن، گام‌های موثر در راستای اصلاح ترکیب پرتفوی، شفافیت مالی و تقویت توانگری با تکیه بر منابع ارزشمند انسانی بوده است که مبلغ کل فروش شرکت را بالغ بر هزار میلیارد تومان کرده که رشد مناسبی را نسبت‌به سال در کارنامه این شرکت به ثبت رسانده است.
با توجه‌به رتبه‌بندی سال جاری که از سوی سازمان مدیریت صنعتی منتشر شد، شرکت بیمه‌کوثر در رتبه 91 شرکت‌های برتر ایران قرار گرفته است.

دریافت سه گواهینامه مدیریت کیفیت
اهمیت مشتری مداری در درجه‌های نخست برنامه‌ریزی‌های شرکتی در بیمه کوثر قرار گرفته که طبق سیاست‌های کلان این شرکت، مشتری‌مداری و مشتری مهم‌ترین ناظر بر فعالیت‌های این شرکت بوده و مدیران آن، به‌منظور ارتقای سیستم مدیریت کیفیت، اصلاح و بهبود فرایندها و بهبود عملکرد و همچنین تحقق آیین‌نامه شماره "71" مصوب شورای‌عالی بیمه (با موضوع حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آن‌ها)؛ اجرای فرایند شناسایی، مستندسازی، پیاده‌سازی و انطباق با الزامات قانونی برای کسب سه استاندارد ایزو در حوزه مدیریت کیفیت را در دستور کار خود قرار داد.
بر همین اساس، این شرکت موفق به اخد گواهینامه های مختلف مدیریت کیفیت (10002-10004-10015:ISO) و استاندارد کردن فرآیندها در راستای تمرکز بر رضایت مندی مشتریان شد.

توانمندسازی شبکه فروش
توانمندسازی رقابتی در بین شرکت‌های بیمه‌ای امری ضروری بوده بنابراین درجه‌بندی نمایندگان برمبنای شاخص‌های کمی و کیفی نظیر ویژگی‌های مکان و نظم ظاهری دفتر، تابلوی نمایندگان، منابع‌انسانی فعال در دفتر نمایندگی، شرکت در دوره‌های آموزش ضمن خدمت، انضباط و نظم اداری و مالی و سایر شاخص‌ها از جمله نیازهای افزایش فروش و بهبود فرآیندها در شبکه فروش بوده بنابراین باید اقدامات
لازم در راستای توانمندسازی شبکه فروش از جمله عواملی مانند (ساختاری، زیرساخت IT و پایش مستمر عملکرد - حذف نمایندگان غیرفعال و تقویت نماینده فعال) در دستور کار قرار گرفت تا مشتریان از ارائه خدمات مطلوب‌تری بهره مند شوند.

توانگری مالی
توانگری شرکت بیمه‌کوثر با تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به سطح یک از سطوح پنج‌گانه توانگری مالی موسسه‌های بیمه، افزایش یافته است و طبق نحوه اجرای ماده"6" آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره69) و باتوجه‌به بررسی و کنترل انجام شده، پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات پیوست، نسبت توانگری مالی آن شرکت (104درصد-سطح‌یک)، برای سال1395 مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
افزایش سطح توانگری یکی از عوامل اطمینان‌بخش ذی‌نفعان شرکت بوده چراکه نسبت توانگری بیانگر میزان توان مالی شرکت در قبال تعهدات خود است.

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر از بیمه حدود ۹۰۰ هزار نفر شاغل در صنعت فرشبافی در این صندوق خبر داد و گفت: هر بیمه شده حداقل ۲۰هزار تومان در ماه حق بیمه پرداخت می کند.

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top