قانون بیمه نیاز به اصلاح دارد

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی از آمادگی کمیسیون اقتصادی برای اصلاحات مورد نظر در قانون بیمه خبر داد.

 

به گزارش خبرگو ، سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه قانون بیمه در کشور نیازمند اصلاح مجدد است، گفت: قانون کلی بیمه در سال 1316 مصوب شده که بیمه اتکایی در آن آورده نشده است.

او افزود: باتوجه به اینکه تصویب قانون بیمه قبل از انقلاب بوده وهیچ اصلاحی در آن صورت نگرفته است، نمایندگان و یا دولت باید طرح و لایحه‌ای در جهت اصلاحیه قانون جدید تقدیم مجلس شورای اسلامی کنند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: چنانچه طرح و لایحه ای از سوی دولت به مجلس مبنی بر اصلاح قانون جدید بیمه ارائه شود، کمیسیون اقتصادی این آمادگی را دارد که با دیگر کمیسیون ها و نمایندگان بیمه ، اصلاحات مورد نظر را انجام و موضوع در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

موسوی لارگانی  تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت های بیمه ای در کشور از قوت و قدرت مالی مناسبی برخوردار نیستند، بخشی از آنها باید همانند بیمه اتکایی یا همان بیمه مجدد ( شرکتی است که شرکت‌های بیمهٔ دیگر را که خود از ضررهای احتمالی مصون نیستند، بیمه می‌کند)  با طراحی و توسعه اوراق بهادار بیمه ای در بازار سرمایه به ویژه بورس اوراق بهادار ارائه شوند.

به گفته او، این موضوع موجب افزایش ظرفیت نگهداری ریسک در کشور شده  و نیاز به بیمه های خارجی را کاهش می دهد .

 

منبع:اقتصاد آنلاین

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top