به گزارش خبرگو از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، دکتر حسین محمد پورزرندی با بیان این مطلب گفت: با توجه به سیاستها و محدودیتهای بانک مرکزی در خصوص عدم توسعه فیزیکی شعب و همچنین با توجه به فضای رقابتی شدید و تمایل اقشار جامعه در استفاده از ابزارهای الکترونیکی و ارائه خدمات مطلوب بانکی به شهرداریها؛ توسعه بانکداری الکترونیک در دستور کار این بانک قرار گرفت.
وی با اشاره به اهمیت این اقدام تصریح کرد: با توجه به نقشه راه ۱۴۰۰ بانک مرکزی مبنی بر حرکت به سمت بانکداری الکترونیک و دیجیتال با هدف کاهش هزینه های توسعه فیزیکی شعب در شبکه بانکی؛ بانک شهر، توسعه پیشخوان های شهرنت و سایر خدمات الکترونیک را برای نخستین بار در ایران در فضاهای عمومی شهرها از جمله پارکها، میادین و فرودگاهها، توسعه کارت شهروندی، اتوبانکها و ... در سطح کشور آغاز کرد.
پورزندی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد از خدمات بانکی ارائه شده در شعب، از طریق پیشخوانهای شهرنت قابل ارائه است که این اقدام به دلیل تسهیل در دسترسی به خدمات، رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است.
مدیر عامل بانک شهر در ادامه افزود: در حال حاضر ۲۶۱ شعبه بانک در ۶۲ شهر کشور ارائه خدمات مالی و بانکی به مشتریان ارائه می دهند، اما با اتخاذ رویکرد بانکداری الکترونیک و توسعه شهرنتها با همراهی و مساعدتهای شهرداریها این خدمات به ۳۵۸ دستگاه پیشخوان شهرنت در ۱۸۰ شهر افزایش یافته است.
پورزرندی رضایت و ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان را در اولویت فعالیتهای بانک شهر دانست و گفت: درآغاز شروع به فعالیت بانک شهر در سال ۱۳۸۸، سهم منابع شهرداری ها ۹۰ درصد و منابع مردمی ۱۰ درصد بوده اما در حال حاضر سهم منابع شهرداریها ۴درصد و منابع مردمی ۹۶ درصد است که بخش مهمی از آن در تامین مالی شهرداریها و پروژههای مرتبط از طریق جذب منابع مردمی در شعب این بانک حاصل شده است.