کسر ۱۰۰ تومان از هر دلار بابت هزینه مراودات بانکی

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی با برشمردن مشکلات پیش روی تجارت ایران با کشورهای CIS گفت: صرافی‌ها از هر یک دلار ۱۰۰ تومان بابت هزینه مراوده بانکی دریافت می‌کنند.

 

به گزارش خبرگو ، محمد لاهوتی در نشست امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با برشمردن مشکلات پیش روی صادرات غیرنفتی کشور گفت: مشکلاتی که بر سر راه صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای CIS مطرح می‌شود، مشکلاتی است که به کل صادرات قابل تسری است و از جمله آن می‌توان به حمل و نقل، شرکتهای مدیریت صادرات و گران بودن قیمت تمام شده اشاره کرد.

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی افزود: در موضوع کشورهای سی ای اس، مقررات و ارتباطات بانکی و هزینه‌ها، بالاتر است که بر این اساس، ده تا ۱۵ درصد هزینه، به این نقل و انتقالات تخصیص می‌یابد؛ به خصوص اینکه بحث استفاده از سیستم بانکی، جای خود را به صرافی ها می‌دهد و بعضا مشاهده می شود که صرافی ها از هر دلار، ۱۰۰ تومان هزینه کسر می‌کنند که این موضوع، رقابت را برای صادرکنندگان در این بازارها سخت می‌کند.

وی تصریح کرد: این هزینه ها مشکلات را بیشتر می کند و می تواند رقابت را سخت کند، این در حالی است که ماحصل پولی که صادرکنندگان دریافت می کند، کاهش می یابد؛ پس موضوع روابط بانکی مشکل آفرین است؛ البته مبادله از طریق صرافی در کشورهای دیگری که طی سالهای گذشته با آن تجارت نداشتیم؛ امکان پذیر نیست.

 

منبع:مهر

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top