باگ های قانونی کجاست؟

 

به نظر می رسد یک گپ قانونی در این میان وجود دارد که این گپ سبب می گردد در حالی که افراد همچنان در سازمان متبوع خود دارای پست کلیدی هستند در جریان اقدام برای تصدی در پست جدید سازمانی خود به فعالیت نا محسوس در شرکت بیمه جدید می پردازند.

 

به گزارش خبرگو ،"عبدالله شیر محمدپور"، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین و سهامدار بیمه میهن درگفتگو با برخی رسانه ها ، با گلایه شدید از  اقدام محمد حیدری،عضو هیات مدیره بیمه ایران  تصریح کرد که با وجود برگزاری جلسات مکرر با حیدری وقول جدی او برای حضور در مدیریت شرکت بیمه میهن، اما حیدری برای انصراف یک تلفن هم به او نکرده است!

به گفته وی "محمد حیدری" با این اقدام خود، اخلاق حرفه ای را رعایت نکرده است چرا که بیمه میهن را با آمد و شد های بی سرانجام در بلاتکلیفی گذاشته است.

گفتنی است ریسک نیوز پیش ازین طی دو گزارش مبسوط تردد بی سرانجام حیدری در بیمه میهن را نقد و بررسی کرد که در لینک های مدیر عاملی بيمه ميهن و پست معاونت فني بيمه ايران در بلاتكليفي و  تردد نیروهای دولتی در شرکتهای بیمه خصوصی افزایش یافت موجود است.

به نظر می رسد برخی باگ ها در آیین نامه 90 وجود دارد چرا که وقتی نیرویی در یک سازمان و شرکت بیمه کار می کند در حالیکه هنوز استعفاء نداده چرا باید در شرکت بیمه دیگر تردد داشته باشد .

طبق قوانین بیمه گری و آیین نامه 90 مصوب شورای عالی بیمه فرد انتخابی جهت تصدی بر پست مدیرعاملی  زمانی می تواند مدیریت شرکت بیمه مورد نظر را بر عهده بگیرد که صلاحیت وی از سوی بیمه مرکزی احراز شده باشد.

ماده ۵- آیین نامه 90 اذعان می دارد که بيمه مركزي حداكثر ظرف مدت ۳۰ روز پس از تاريخ تكميل مدارك، در خصوص صلاحيت حرفه‌اي فرد پيشنهادي اعلام نظر خواهد نمود.

از این مفاد صریح قانونی اینگونه استنباط می شود که شخصی که مسئولیتی را در شرکت جدیدی قبول می کند باید از مسئولیت قبلی خود استفعاء دهد در عین اینکه احراز هویت وی باید از سوی نهاد نظارت بیمه ای تایید و اعلام گردد.

اما به نظر می رسد یک گپ قانونی در این میان وجود دارد که این گپ سبب می گردد در حالی که افراد همچنان در سازمان متبوع خود دارای پست کلیدی هستند در جریان اقدام برای تصدی در پست جدید سازمانی خود به فعالیت نا محسوس در شرکت بیمه جدید می پردازند.

شاید ضرورت دارد که  این گپ قانونی با اعمال یک بند و تبصره جدید اصلاح گردد به طوریکه شخصی که پس از تعاملات لازم با مدیران شرکت جدید به تفاهم رسید ابتدا استعفاء و سپس اقدامات لازم جهت احراز صلاحیت را انجام دهد ، اگر چه مفاد قانونی بر این امر تاکید دارند  اما شواهد  نشان می دهد که برخی مدیران دولتی در حالی که هنوزبه پایان سابقه کار دولتی نرسیده و یا استعفاء نداده اند در برخی شرکتهای بیمه خصوصی جهت پست مدیر عاملی تردد دارند و گاها ساعاتی از روز را که به دولت تعلق دارد در شرکت مورد نظر حاضر می شوند.

آسیب شناسی این موضوع از این جهت اهمیت دارد که حضور یک مدیر دولتی در یک شرکت بیمه خصوصی در حالی که همچنان ملزم به انجام فعالیت در شرکت بیمه متبوعش است، به لحاظ قانونی خالی از اشکال نیست از سوی دیگر نکته قابل تامل اینجاست که چرا باید نیروهای فعال در شرکت بیمه ایران در حالی که ملزم به انجام وظایف خود هستند انگیزه فعالیت در بدنه دولتی را از دست بدهند و میل ورود به شرکتهای بیمه خصوصی داشته باشند؟

منبع:ریسک نیوز

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top