به گزارش پایگاه خبری خبرگو، نخستین کنگره بین المللی منشور اخلاقی ایران به میزبانی گروه تحلیلگران مالی بین المللی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما سالن خواجه نصیر برگزار می شود.
بیوگرافی نرگس عباسی دبیر کنگره بین المللی منشور اخلاقی ایران:

نرگس عباسی, فارغ التحصیل رشته حسابداری از دانشگاه آزاد پرند, دارای مدرک لیسانس ایران و دانشجو دوره acca در دانشگاه آکسفورد بروکس انگلستان می باشد.وی با تلاش و پشتکار فراوان توانست در سال ۱۴۰۱ نخستین زن ایرانی حاضر در کنگره و المپیک جهانی حسابداری شود
کنگره و المپیک حسابداری جهانی هر چهارسال یکبار به مدت چهار روز در کشوری که تمایل به میزبانی و مورد تایید فدراسیون جهانی IFAC باشد و با حمایت این سازمان برگزار میشود ، شعاراین سازمان یک نفر یک خانواده یک جهان است یعنی همه ما وقتی برنده هستیم که باهم برنده شویم و همه باهم وحدت ویکپارچگی داشته باشیم و نماد Saraswati به معنی حرفه ی مالی الهام بخش و بستر ساز حرفه ای سازگار با اکوسیستم را معرفی کرد.
همچنین اولین عضو ایرانی EuraAudit International
است. این سازمان در پاریس - فرانسه مستقر است و فعالیت اصلی این سازمان مجری و مشاوره حرفه ای بین المللی مالیاتی و مالی در سراسر جهان است ، این سازمان زیر نظر و تاییده از فدراسیون IFAC را داراست و همواره به ترویج و استحکام جایگاه حرفه ی مالی میان اقشار جوامع میپردازد ، شروع فعالیتش از سال ۱۹۸۶ به صورت رسمی میباشد.

در حقیقت مقرر میشود نرگس عباسی به همراه تیم مجموعه ای که تشکیل داده که در آن کلیه اصناف و مشاغل مختلف در همه ی زمینه هابه یک گروه به یک خانواده تبدیل میشوند.

نرگس عباسی, دبیر کنگره بین المللی منشور اخلاقی ایران در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: فعالیت ما بر خلاف تصوری که عموم جامعه دارند صرفا محاسبه مالیات یا ارسال اظهار نامه نیست در واقع من به شخصه از زمانی که به حرفه حسابداری ورود پیدا کردم,حسابداری را به مثابه یک پزشک پول و اقتصاد در سازمان ها و جوامع دیدم و سعی کردم فراتر از موضوع مالی در مجموعه ها ایفای نقش داشته باشم,

وی در رابطه با برگزاری کنگره اظهار داشت: بنده ممبر سازمان EAI جهانی هستم که این سازمان مخفف سازمان مشاوران مالی و مالیاتی و حسابرسان خبره و بین المللی است و این سازمان در تلاش این است که بتواند ایجاد یک شبکه گسترده بین تمامی قاره ها را با کیفیت انجام دهد.

مدیرعامل شرکت گروه تحلیل گران مالی بین المللی در مورد شعار سازمان گفت: ما ممبرهایی داریم که از لحاظ تخصص و منشور اخلاقی و مبحث آموزش و صفر تا صد یک پروژه را به صورت یک پکیج کامل ارائه می دهیم و در این سازمان فقط حرفه مالی به عنوان یک نماینده است و تمام رسته های شغلی را در لاین های افزایش درآمد, کاهش هزینه ها,ارزآوری , استفاده از پتانسیل ظرفیت کشورها, به وجود آورده ایم.

مشاور خبره مالی و مالیاتی بین المللی در رابطه با جزئیات کنگره گفت: قرار است برای اولین بار در ایران,کنگره منشور اخلاقی برگزار شود که سخنران این کنگره از اشخاص کلیدی سازمان و رئیس منطقه ای تشخیص صلاحیت سازمان می باشند که ایشان از سال ۲۰۰۲ تا به امروز همایش و سمینارهای زیادی را برگزار کردند و میزبانی ما را پذیرفت و امیدوارم مردم کشورم از مزایای این دوره استفاده بهینه ببرند.

عباسی تصریح کرد: این کنگره دارای گواهینامه است که از خود سازمان صادر می شود و از ارزش بین المللی بالایی برخوردار است که دوره نقاهت شغلی افراد را حذف می کند.همچنین این دوره کنگره برای تمام مشاغل است و اهمیت حرفه مالی را در تمام مشاغل بازگو میکند و اینکه حرفه مالی چگونه می تواند ارتقای مالی شما در سطح داخلی و بین المللی کمک رسان باشد.

وی ادامه داد: تاریخ این کنگره ۳۱ شهریور ماه روز جمعه از ساعت هشت صبح تا سه بعدازظهر در سالم خواجه نصیر مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر با
سایت ifag.vip
ای دی انیستا ifag.vip

شماره تماس 09123711579
حاصل فرمایید

رمز موفقیت صداقت است و ارائه ابزارآلات با کیفیت به قشر زحمتکش کارگران است و برند جوان SEMPROX یک برند کاملا حرفه و مورد تایید در دنیا برای استفاده میباشد

به گزارش پایگاه خبری خبرگو، سید هادی بی نظیری مدیریت ابزار آلات برقی در گفت وگو با مهدیه قطبی کهن خبرنگار ما گفت: ابزار آلات برقی سمپراکس یک برند جهانی با تنوع محصولات بالا می باشد که دارای طراحی ایتالیایی و ساخت بهترین کارخانه تولید ابزارآلات برقی در کشور چین است که توانسته با دریافت استاندارد اروپا CEو ISO -9001 استاندارد کنترل کیفیت در مدت زمان کمی در بیشتر کشورها به محبوبیت بالای دست پیدا کند که البته در برخی از دستگاهای این برند از قطعات و مواد اولیه (آلیاژ) ژاپنی استفاده میشود مانند قطعات پر استهلاک که شایان ذکر است.

وی ادامه داد: برند جوان سمپراکس با سرمایه گذاری شرکت های بزرگ اروپایی و آسیایی کار خود را از سال2015 با تولید ابزار برقی، لوازم جانبی و قطعات شروع کرده و در زمان کم توانسته با دانش ساخت محصولات با کیفیت و نوآورانه خود برند سمپراکس را در بین برند های خوب دنیا به مصرف کننده نشان دهد و مورد استقبال مصرف کنندگان در سراسر جهان قرار بگیرد.

بی نظیری تصریح کرد: ابزار آلات سمپراکس در سال ۱۳۹۹ توسط شرکت ساپرا صنعت کارن به عنوان تنها نماینده انحصاری در ایران شروع به فعالیت نموده است.فروش ابزار ،قطعات ،و لوازم جانبی مثل مته قلم و تیغ از جمله کارایی و خدمات ما است.

1693636730948.JPG

وی به خدمات پشتیبانی اشاره کرد و گفت: شرکت با پشتیبانی قطعات و خدمات برای ارج نهادن به انتخاب مصرف کننده گرامی یک سال گارانتی و 10سال خدمات پس از فروش برای تمامی محصولات در نظر گرفته است.

وی افزود: ما برای اولین بار تجربه نمایشگاه داشتیم و خیلی خوب بود

بی نظیری خبر از تولید ابزار در آینده کوتاه مدت داد و بیان کرد : ما در حال حاضر وارد کننده ابزار های صنعتی با کیفیت هستیم و تولید کننده جعبه ابزار های صنعتی و در آینده میخواهیم در ایران تولید ابزار را راه اندازه کنیم نه اینکه صرفا مونتاژ کار باشیم.

وی به دغدغه های کار اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین دغدغه موانع کار هماهنگ نبودن دستگاهای دولتی برای خدمات است مثل گمرک و بانک مرکزی تخصیص ارز است.

 

وی افزود:رمز موفقیت صداقت است و ارائه ابزارآلات با کیفیت به قشر زحمتکش کارگران است.

این متخصص ابزار آلات تاکید کرد : یک توضیح کوتاهی در باره معنی بین المللی بودن برند سمپراکس برای شما عزیزان بدهم و اینکه کشورهایی که برند سمپراکس در آن کشورها فروش خوبی دارد از قبیل اروپا, آسیا همانند کشور عزیز ما ایران زیر تحریم ناجوانمردانه نیستند
و مردم و استادکاران آنها حق انتخاب دارند که بین این همه برند های نامدار می آیند و برند سمپراکس را انتخاب میکنند و به راحتی مقایسه میکنند و بعد تصمیم میگیرند به خرید سمپراکس
این به معنی کیفیت خوب و قیمت مناسب در یک برند حرفه ای جوان است.

وی در ادامه گفت: اما متاسفانه در حال حاضر در ایران مردم عزیز کشورمان به خاطر تحریم قدرت انتخاب زیادی ندارند و مجبورند ابزارآلاتی تهیه کنند که شاید کیفیت برندهای جهانی را نداشته باشند برای همین ما در مدت زمان طولانی و با سختی زیاد توانستیم نمایندگی فروش برند سمپراکس را دریافت کنیم و بتوانیم ابزارآلات با کیفیت به مردمان عزیز کشورمان ارائه دهیم.
این نشان می‌دهد که برند جوان SEMPROX یک برند کاملا حرفه و مورد تایید در دنیا برای استفاده میباشد
وی در پایان گفت: تشکر ویژه از همسرم سرکار خانم زجاجی که در کنار من همیشه و همه جا کمک کرده به پیشبرد اهداف شرکت و خانواده‌ام, از بچه های تیم بزرگ سمپراکس همچنین از جناب دکتر گرجی به عنوان مدیر روابط عمومی ، جناب آقای گودرزی مدیر شرکت چیستا و تمامی کسانی که دوست دارند تولید در ایران با بالاترین کیفیت انجام بشود و به امید روزهای که شعار های ما با خود ما فاصله زیادی نداشته باشند.

منطقه آزاد انزلی با اعلام آمادگی به عنوان هاب لجستیکی منطقه معرفی شد و با ایجاد ظرفیتی بعنوان ترانزیت روسیه را به کشور‌های دیگر متصل می‌کند.

به گزارش خبرگو به نقل از پول نیوز،منطقه آزاد انزلی با قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر که کشور‌های حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازار‌های صادرات و واردات محصولات از این منطقه به شمار می‌آیند. باتوجه به موقعیت جغرافیایی منطقه ازاد انزلی در کریدور‌های بین‌المللی و نزدیکی به قطب‌های جمعیتی و صنعتی ایران، این منطقه بهشت سرمایه‌گذاران خارجی محسوب می‌شود. وجود دو مجتمع بندری انزلی و کاسپین، طرح ملی اتصال این منطقه به خط ریل سراسری ایران که علاوه بر وصل کردن دو دریای شمالی و جنوبی کشور، زمینه فعال سازی کریدور شمال-جنوب را فرآهم می‌کند در کنار وجود سابقه همکاری در حوزه‌های مختلف بازرگانی، فرصت‌های مضاعف سرمایه‌گذاری مشترک تولیدی-صنعتی در زمینه‌های متنوع کاری را به صورت مشترک فی مابین بخش خصوصی دو طرف مهیا می‌کند. قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشور‌های حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه‌های مناسب، به بازار‌های مصرف کشور‌های CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است. در سال گذشته منطقه آزاد انزلی با اعلام آمادگی به عنوان هاب لجستیکی منطقه معرفی شد و با ایجاد ظرفیتی بعنوان ترانزیت روسیه را به کشور‌های دیگر متصل می کند. با توجه به فضای ایجاد شده، شرایط بسیار خوبی برای ارتباط بین ایران و روسیه فراهم می شود. مسیر استفاده از ظرفیت‌های ایران و روسیه و تبادلات تجاری از کریدور شمال- جنوب بین ایران و روسیه از طریق راه آهن رشت-آستارا و رشت-کاسپین است که حمل و نقل را آسان کرده و شرایط ترانزیتی را فراهم می کند. با بهره برداری راه آهن رشت به کاسپین برای کوتاه کردن مسیر ترانزیت کالا از جنوب به شمال و شرق به غرب، بهترین مسیر است. اتحادیه اقتصادی اوراسیا با عضویت کشور‌های فدراسیون روسیه، قزاقستان، بلاروس و قرقیزستان ارمنستان، با هدف ایجاد یک سرزمین واحد گمرکی تشکیل شد. کشور ایران نیز در سال ۹۵ به کمسیون اقتصادی اتحادیه اوراسیا پیشنهاد ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان ایران و این اتحادیه را مطرح کرد که پس از دوسال مذاکره و ارزیابی کمی و کیفی اقلام و میزان تعرفه ترجیحی این موافقتنامه در اردیبهشت ماه سال ۹۷ در شهر آستانه قزاقستان به امضا رسید. ایجاد پل ارتباطی برای اتصال به بازاری که بیش از ۱۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و افزایش صادرات یکی از مزایای عضویت در این اتحادیه است. این اتحادیه در حال حاضر پنج عضو دارد، اما بیش از ۴۰ کشور و سازمان بین المللی از جمله چین، اندونزی، کره جنوبی، هند، مصر حتی برخی کشور‌های حوزه آمریکای لاتین نیز برای فعالیت در این اتحادیه اعلام آمادگی کرده اند. با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ایران، عضویت در این اتحادیه نقش موثری در عبور از تنگنا‌های اقتصادی خواهد داشت. انتهای پیام/

محمدمهدی تقی‌پور مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت در گفتگویی به تشریح جایگاه ویژه به‌پرداخت ملت در الکامپ1402 پرداخت

به گزارش خبرگو به نقل از پول نیوز، بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک یا همان الکامپ، شرکت‌ها و استارتاپ‌های کوچک ایده‌محور تا نام‌های بزرگ و معروف، در آن حضور دارند. همه می‌خواهند آنچه را در چنته دارند، به بازدیدکنندگان و رقبیان و شرکای احتمالی نشان دهند. برای برخی اگر خوش‌شانس باشند، نمایشگاه حکم این را دارد که راه صدساله را یک‌شبه بپیمایند و برای پاره‌ای دیگر که قدر و سهمشان از حوزه فعالیتشان مشخص است، جریان‌سازی و رفتارسازی است.

 

شرکت به‌پرداخت ملت، از دسته دوم است. شرکتی که آمارها می‌گوید حدود ۲۱ درصد تراکنش‌های نظام پرداخت الکترونیک کشور را به‌نام خود دارد و نه‌تنها در ایران، که در منطقه هم بزرگ‌ترین است. به‌پرداخت ملت در الکامپ امسال از برنامه‌‌های خود برای توسعه بازار سخن می‌گوید. برنامه‌هایی که به‌گفته محمدمهدی تقی‌پور، مدیرعامل این شرکت، مسیر آینده صنعت را تغییر خواهد داد.

 

او می‌گوید عملکرد به‌پرداخت ملت نشانه‌ای روشن از باور عمیق این مجموعه به نوآوری، فناوری و تخصص است. تقی‌پور رویکرد تعامل‌گرایانه و توسعه‌ای به‌پرداخت ملت نسبت به کسب‌و‌کارها و رفع نیازها و دغدغه‌هایشان را شرح می‌دهد. این گفت‌و‌گو را بخوانید.

 

هدف و انگیزه‌‌‌تان در شرکت به‌پرداخت ملت از حضور در الکامپ چیست؟ مشارکت به‌پرداخت ملت در این رویداد را باید از چه جنبه‌هایی مهم تلقی کرد؟

 

همان‌طور که اشاره کردید شرکت به‌پرداخت ملت تقریباً و تحقیقا بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین شرکت در حوزه پرداخت است و طبیعتاً با طیف وسیعی از مشتریان از حوزه‌های گوناگون ازجمله بانک‌ها، نفت و گاز، شرکت‌های آی‌تی، شرکت‌های پخش، فروشندگان خرد و ... تعامل دارد. بخش مهمی از مشتریان ما که سطح و کیفیت تعامل و ارتباطاتمان با آن‌ها پیوسته رو به گسترش است، کسب‌و‌کارهای آنلاین و دیجیتال هستند.

 

بنابراین، حضور در الکامپ که نمایشگاهی تخصصی در حوزه آی‌تی است، از چند جنبه برایمان مهم است. نخست این که به‌پرداخت ملت شرکتی فناور و دارای بدنه‌ای تخصصی و فنی است. ما اگرچه می‌توانیم در نمایشگاه‌های تخصصی صنعت پرداخت هم حضور یابیم، حضورمان در نمایشگاه با توجه به این که اکثر بازدیدکنندگان الکامپ، علاقه‌مندان به حوزه آی‌تی و فعالان و جامعه متخصصان این حوزه است، درزمینه تقویت و ارتقای نیروی فنی و متخصص به ما کمک می‌کند. گذشته از این، به‌پرداخت ملت شرکتی B2B است که عمده تمرکزش بر فروش محصولات و خدمات به دیگر شرکت‌ها است. بخش عمده شهرت ما حاصل حضور در صنعت بانکداری و پرداخت است، اما باید در صنایع هم‌جوار از جمله ICT هم شناخته شویم.

 

حضور در نمایشگاه الکامپ در این زمینه به ما کمک می‌کند. به باور ما رویدادهای تخصصی حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی اگر نگوییم بیشتر، دست‌کم به‌اندازه نمایشگاه‌های تخصصی صنعت بانکداری اهمیت دارد. چراکه این دو صنعت در سال‌های اخیر بسیار با هم عجین شده‌اند.

مسئله دیگری که حضور در نمایشگاه الکامپ را برای ما حائز اهمیت می‌کند، یافتن شرکای تجاری قوی و ارائه خدمات جدید است. بخشی بزرگی از مشتریان ما، در حوزه پرداخت‌سازی و پرداخت‌یاری و استارتاپ‌هایی‌ فعال‌اند و ازقضا به‌عنوان بازیگران تازه‌وارد وارد صنعت شده‌اند. طبیعی است که شناسایی کسب‌و‌کارها و شرکت‌های جدید این حوزه که شامل طیف گسترده‌ای از فین‌تک‌ها و شرکت‌های پرداخت‌ساز و پرداخت‌یار در حوزه بانکی است و برقراری ارتباط و بررسی خدماتشان به‌قصد ایجاد هم‌افزایی، از جمله اهداف ما است.

 

این هم‌افزایی حتی می‌تواند شامل تولید محصولاتی مشترک در این حوزه و ایجاد سرویس‌های تازه هم باشد. برای مثال شرکتی فین‌تکی که درزمینه تسهیلات خرد فعالیت می‌کند، می‌تواند در تعامل با شرکت به‌پرداخت و ترکیب سرویس‌های ما با سرویس‌های خود در سطح دیگری از بازار به فعالیت بپردازد. در حال حاضر طیف گسترده‌ای از پذیرندگان فیزیکی و دیجیتال در بازار فعال‌اند که به‌پرداخت ملت می‌تواند علاوه بر سرویس‌های پرداخت، سرویس‌های دیگری از جمله سرویس‌های بیمه‌ای، مدیریت ثروت و .... هم به آن‌ها ارائه کند.

 

الکامپ این فرصت را به ما و کسب‌و‌کارهای دیگر برای برقراری ارتباط و همکاری‌های نزدیک احتمالی می‌دهد.

 

 

سوای اهداف و انگیزه‌ها که به‌درستی تشرح کردید، به پرسش مهم‌تر می‌رسیم و آن برنامه‌ به‌پرداخت ملت درباره رونمایی و معرفی سرویس‌ها و محصولات جدید در نمایشگاه الکامپ امسال است.

بله. آنچه درنهایت چه در الکامپ و چه در دیگر رویدادها برای ما مهم است، معرفی سرویس‌های جدیدمان است. منتها اجازه بدهید موضوع را کمی باز کنم. اگر بخواهیم سرویس‌های به‌پرداخت را در دسته‌بندی ساده‌ای بگنجانیم، نخست به محصولات فیزیکی می‌رسیم. محصولات فیزیکی شرکت به‌پرداخت شامل طیفی گوناگون از دستگاه‌های کلاسیک تا هوشمند کارتخوان سیار و همچنین راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات پرداخت اصناف گوناگون است.

 

در این زمینه می‌توان به کیوسک‌های پرداخت، کش‌لس‌ها که مانند دستگاه خودپرداز تمام نیازها را به‌جز پرداخت وجه برآورده می‌کنند و راه‌حل‌هایی شخصی‌سازی‌شده برای سازمان‌ها اشاره کرد. در قالب این راه‌حل‌های شخصی‌سازی‌شده می‌توان از کیوسک‌های پرداخت، هم برای عملیات پرداخت فیش و رسید و هم برای دریافت خدمات مضاعف بهره برد. ازجمله این خدمات مضاعف که حاصل همکاری‌هایی است که از سال گذشته میان ما و دیگر شر‌کت‌ها صورت گرفته است می‌توان به اتصال کیوسک‌های پرداخت به سامانه‌های فروش بلیت یا قابلیت‌های آن در پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها و ... اشاره کرد.

دسته دیگر محصولات شرکت به‌پرداخت، نرم‌افزاری‌اند که کمک به رفع مشکلات روزانه کسب‌و‌کارها کمک می‌کنند. هدف ما در سال جاری کار کردن روی دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند و از جمله کارتخوان‌های سیار اندرویدی است که قابلیت‌های تازه نظیر سرویس‌های انبارداری تا سرویس‌های حسابداری، سرویس‌های مدیریت زنجیره تامین و سرویس‌های سفارش‌گذاری بر روی آن‌ها ارائه خواهد شد.

 

علاوه بر ارائه این دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند به مشتریانی که در آینده به سراغمان خواهند آمد سرویس‌های مورد نیازشان را ارائه خواهیم کرد و با آن‌ها وارد رابطه و تعامل مالی خواهیم شد که این رابطه هم براساس فروش یا اجاره دستگاه‌ها است و هم براساس آبونمان سرویس‌ها صورت می‌گیرد. طیف خدمات آینده ما بسیار متنوع است و تا جایی پیش خواهد رفت که حتی بر دستگاه‌های فیزیکی هم به ارائه سرویس‌های ابری بپردازیم. در نمایشگاه الکامپ امسال، برخی از این خدمات را بر روی دستگاه‌های جدیدمان به نمایش می‌گذاریم.

 

این بدین معنا است که شرکت به‌پرداخت از کسب و کار اصلی خود در صنعت پرداخت، به‌سمت تولید محصولات و ارائه سرویس‌هایی متفاوت حرکت می‌کند؟

بله. ما در به‌پرداخت ملت با خدمات و سرویس‌های جدیدمان، از صرف سرویس پرداخت بودن یعنی شخصیت کلاسیک خود فاصله گرفته‌ایم و به‌ این سمت‌و‌سو می‌رویم که بر ارائه راهکارهایی متمرکز شویم که نیازهای بیشتری از مشتری را مرتفع کند. به‌تبع، چنین رویکردی دایره مشتریان ما را گسترده‌تر می‌سازد و وفاداری بیشتری هم برای ما ایجاد می‌کند.

 

بله. شرکت به‌پرداخت با شناخت صحیح روندها و نیازها، با تعهد و تخصص‌گرایی و تعامل حداکثری با مشتریان می‌کوشد پایش را فراتر بگذارد. ارائه این خدمات جدید در الکامپ هم از جنبه جذب مشتری و هم از جنبه جذب شریک تجاری صورت می‌گیرد. از این بعد نیز نمایشگاه الکامپ بسیار یاری‌مان می‌کند.الکامپ و هر نمایشگاه‌ مشابه دیگری، فضایی برای معرفی و عرضه محصول و به‌ویژه شناخت بهتر بازار و شبکه‌سازی و نظایر اینها است. شرکت‌های پی‌اس‌پی و به‌طور مشخص به‌پرداخت ملت چه توقعات و انتظاراتی از نمایشگاه الکامپ دارند؟

ببینید درباره این موضوع دو جنبه را باید در نظر گفت. نخست انتظارات پی‌اس‌پی‌ها از چنین رویدادهایی است و دیگری، انتظارات بازار از پی‌اس‌پی‌ها. موضوع اما برای به‌پرداخت ملت، اهمیت مضاعفی دارد. به‌پرداخت یکی از بزرگترین‌ها و فعال‌ترین‌های صنعت پرداخت الکترونیک است و انتظار می‌رود که نه‌تنها در رویدادهای مهم صنعت خود حضور داشته باشد، بلکه پا را فراتر هم بگذارد و اتفاقات تازه‌ای رقم بزند. رویکرد فعلی ما هم همین است.

 

متاسفانه در پی همه‌گیری کووید ۱۹، بحرانی عمیق پدید آمد که انتظارش را نداشتیم. درنتیجه اتفاقاتی که می‌توانست پیش از این رخ دهد دست‌کم برای دو سال متوقف شد. انتظار بازار از ما این است که پس از دوران نقاهت، دستاوردهای ما را ببینند. ما نیز باید به‌عنوان یک شرکت فناور، مجدداً به نمایش توانمندی‌هایمان بپردازیم. یعنی، نه‌تنها وضعیت تحمیلی سال‌های گذشته را جبران کنیم، بلکه برند خودمان و محصولات و سرویس‌های نوآورانه‌اش را یادآوری و معرفی کنیم.

 

شما می‌دانید که به‌پرداخت، همیشه در حوزه بانکداری جزء شرکت‌هایی بود که سرویس‌های جدید به مشتریان ارائه کرده است. از تسویه آنی که ده سال پیش به‌عنوان یک سرویس خلاقانه راه‌اندازی کردیم تا سرویس‌های جدیدی که هم‌اکنون در دست توسعه داریم. بُعد نوآوری برند به‌پرداخت در چند سال اخیر کمتر دیده شده است. به همین دلیل امسال قرار است روی نوآوری و تعامل با اتفاقات جدید صنعت، تمرکز بیشتری داشته باشیم. ما قصد داریم در نمایشگاه اعلام کنیم حامی نوآوری هستیم و می‌خواهیم در تعامل با شرکت‌ها، بازارهای جدید را خلق و گسترش دهیم.

 

 

باتوجه‌به جایگاه به‌پرداخت ملت در صنعت پرداخت، فکر می‌کنید با معرفی سرویس‌ها و تشریح رویکردها، بازار به کدام سمت می‌رود؟ چه پیامی به رقبا و شرکت‌های فعال حوزه داده می‌شود که همین الان هم بسیاری‌شان نگاهشان به به‌پرداخت ملت است؟

نخست اینکه ما اصلاً قصد نداریم بازار در انحصار ما باشد و اساساً چنین فرضیه‌ای را رد می‌کنیم. در‌هرصورت جایگاه پی‌اس‌پی در سیستم به‌پرداخت مشخص است و نمی‌تواند در همه حوزه‌ها به تنهایی حضور داشته باشد. در این نمایشگاه به‌دنبال روزنه‌ها، شرکت‌های نوآور و خلاقیت‌های جدیدی هستیم تا ببینیم چه بازارهای جدیدی را می‌توان برای به‌پرداخت ملت توسعه داد.

 

نظام کارمزد در حال تغییرات گسترده‌ای است و همان‌طور که شما اشاره کردید نگاه سایر شرکت‌ها به به‌پرداخت ملت است. چرا که به‌پرداخت ملت می‌تواند جریان‌های جدید در بازار ایجاد کند. درواقع، به پرداخت ملت، رفتارساز هم هست. از زاویه‌ای دیگر، حضور به‌پرداخت در نمایشگاه‌ الکامپ می‌تواند روند نمایشگاه را هم عوض کند. چراکه ما در برخی نمایشگاه‌ها، به‌عنوان حامی حضور داریم اما جایی مثل الکامپ حضور ما و رقبا باعث شکل‌گیری رفتارهای متقابل و تاثیرگذاری و تاثیرپذیری می‌شود و این به‌نفع همه است.

 

صنعت خوش‌آتیه مس ایران افق روشنی را پیش روی خود دارد و می‌تواند نقش قابل توجهی را در تولیدات ناخالص داخلی کشور و اشتغالزایی داشته باشد و امکان افزایش سهم این صنعت از تولید ناخالص داخلی به میزان سه یا چهار برابر وجود دارد.

به گزارش خبرگو به نقل از پول نیوز،صنعت مس کشور در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲/ ۳ میلیارد دلار ارزش افزوده نصیب کشور کرده که حدود ۷/ ۱ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می‌شود. علاوه بر این، صنعت مس نقشی بی‌بدیل در تامین ارز مورد نیاز کشور داشته و امکان تهاتر کالا‌های اساسی، قطعات خودرو و مواد اولیه مورد نیاز سایر صنایع معدنی مانند بوکسیت را نیز فراهم نموده و از این منظر، یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور به شمار می‌رود.

سال گذشته شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه تولید برای اولین‌بار رکورد تولید ۳۰۰ هزار تن در سال در شرکت مس عملیاتی شد و در حوزه طرح‌های توسعه و برنامه توسعه پایدار، تولید یک میلیون تن مس، محتوی معدنی در دستور کار شرکت قرار گرفته که بخش عمده این توسعه‌ها در استان کرمان به‌عنوان بهشت زمین‌شناسی و بهشت معادن ایران انجام خواهد شد.

شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته در اولین حلقه توسعه پایدار صنایع معدنی مس که حوزه اکتشافات است، با بیش از ۲۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی رکورد تاریخ ایران را جابه‌جا کرد که بدین ترتیب مجموع سه کلاس ذخایر معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران به بیش از ۱۹ میلیارد تن و با مس محتوی بیش از ۵۱ میلیون تن مس خالص محتوی افزایش یافت که با این حجم اکتشافات و کشف حدود ۴ میلیارد تن ذخایر جدید بویژه در آنومالی B مگامعدن مس سرچشمه باعث پشت سر گذاشتن قدرتمندانه کشور‌های امریکا و مکزیک و ارتقا قابل توجه رتبه ذخایر جهانی مس ایران از رتبه هفتم به پنجم دنیا گردید که افتخاری بزرگ برای کشور عزیزمان ایران میباشد.بنا به گفته بهروز رحمتی معاون تولید شرکت ملی صنایع مس ایران در سال‌های ۹۵ تا ۹۷، شرکت مس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی، سالانه کمتر از ۳۸ هزار متر حفاری اکتشافی انجام می‌داده است که با مجاهدت‌های همکاران حوزه اکتشافات شرکت در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام داده است که نشان دهنده رشد خیره کننده و افزایش چشمگیر و غیرقابل انکار بیش از ۴۳۳ درصدی حفاری اکتشافی شرکت در مقایسه با مدت فوق الذکر می‌باشد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال هم حداقل ۳۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام دهیم که بدون شک برکات آن نصیب آحاد مردم و بویژه سهامداران شرکت خواهد گردید.

برای اولین بار در تاریخ شرکت ملی صنایع مس ایران در دو سال گذشته حدود ۱۵ دستگاه حفاری عمیق با قدرت حفاری تا حدود ۲۵۰۰ متر را وارد کردیم که اتفاق مبارکی برای حوزه حفاری اکتشافی شرکت و کل کشور بوده است. اما در نظر داریم در حمایت از تولید داخلی و بومی‌سازی امسال ۳۰ دستگاه حفاری اکتشافی را در داخل کشور تولید کنیم.

معاون تولید شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد: بنا داریم در سنوات آتی بالغ بر ۱۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه صنعت مس پروژه انجام دهیم که از این رقم حدود ۲ میلیارد دلار در حوزه ماشین‌آلات معدنی ا‌ست

شرکت ملی صنایع مس ایران بزرگ‌ترین معدن مس ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا در استان کرمان و در مجتمع مس سرچشمه است که ذخیره آنومالی A سرچشمه بالغ بر ۴ میلیارد تن و آنومالی B حدود ۴ میلیارد تن و با احتساب آنومالی‌های C و D، مجموعا در مگامعدن مس سرچشمه حدود ۹ میلیارد تن حجم سه کلاس ذخایر معدنی مس است به این مفهوم که از مجموع بالغ بر ۱۹ میلیارد تن ذخایر معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران حدود ۹ میلیارد تن در معدن عظیم مس سرچشمه است که تاکنون با عمر کارکرد حدود ۴۰ ساله در حدود ۶ میلیون تن مس محتوی از این معدن استخراج و روانه بازار‌های داخلی و بین المللی گردیده که با احتساب قیمت‌های جهانی امروز و یا میانگین حدود دو سال اخیر بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار برکت نصیب آحاد مردم نموده است و با تولید فعلی شرکت، این معدن کماکان میتواند برای حدود یک قرن دیگر نیز برکات خود را نصیب آحاد جامعه بویژه سهامداران شرکت که در حدود ۵۰ میلیون نفر از سهامداران عدالت میباشند که عمدتا از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه هستند، نماید.

اهداف شناسایی شده صنعت کشور در دو افق ۱۴۰۴ و ۱۴۰۹ به ترتیب تولید ۵/ ۲ و ۵/ ۴ میلیون تن کنسانتره در کشور هستند و توسعه بخش ذوب و پالایش به دهه آینده موکول شده است. انتظار می‌رود در دهه آینده اقتصاد بخش ذوب و پالایش بهبود یابد و لازم است در دهه جاری علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز این بخش (تامین کافی کنسانتره)، اقدامات لازم به منظور افزایش بهره‌وری و جلوگیری از ضرردهی این بخش از صنعت انجام شود.

سرمایه‌گذاری مورد نیاز در افق ۱۴۰۴ حدود ۲ میلیارد دلار و در افق ۱۴۰۹ حدود ۹ میلیارد دلار است. با تسریع سرمایه‌گذاری در بخش معدن و برندینگ محصولات در بخش پایین‌دست (به عنوان راهکار اصلی توسعه تولید و صادرات محصول این بخش از صنعت)، صنعت مس کشور پتانسیل دستیابی به بیش از ۹ میلیارد دلار ارزش افزوده، سهم ۴ درصدی از تولید ناخالص داخلی و ایجاد ۱۰۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را تحت سناریو‌های مختلف دارد.

صنعت خوش‌آتیه مس ایران افق روشنی را پیش روی خود دارد و می‌تواند نقش قابل توجهی را در تولیدات ناخالص داخلی کشور و اشتغالزایی داشته باشد و امکان افزایش سهم این صنعت از تولید ناخالص داخلی به میزان سه یا چهار برابر وجود دارد.

انتهای پیام/

اولین کنفرانس علمی تخصصی، بین‌المللی و نمایشگاه بین‌المللی رمز ارزش، رمز پول، متاورس، بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته (متاراد) در خرداد ماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top