به گزارش خبرگو ، «اریک اشنایدرمن» کمپانی Devumi را بهفروش 3.5 میلیون فالوور جعلی به سلبریتیها و مقامات سیاسی روی شبکههای اجتماعی (بهخصوص توئیتر) متهم کرد.{لینک}
نکته قابل توجه که اشنایدرمن روی آن دست گذاشته،سوء استفاده از اطلاعات واقعی 55 هزار کاربر به ویژه سکنه نیویورکی برای ساختاکانت و فالوورهای جعلی است که می تواند اتهام سرقت اطلاعات را علیه کمپانی مذکوربه دنبال داشته باشد،به این دلیل که برخی از اطلاعات استفاده شده مربوط به افرادزیر سن قانونی است که جرم دارد.
افرادی مانند «جان لگویزمائو» و «کیتی ایرلند» دربخش سلبریتی و «مایکل دل»، موسس و مدیر کمپانی دل از جمله افرادی هستند که با آگاهیاز جعلی بودن اکانتها، سفارس فالوور به Devumi دادهاند.
اما کمپانی Devumi را فردی به نام«جرمن کالاس» بنیان نهاده است که نه اهل نیویورک، بلکه اهل پالم بیچ فلوریدا است وابتدا اتهام مذکور را تکذیب کرد اما بعدا با ذکر شواهد از پاسخ به نیویورک تایمزخودداری کرد.
توئیتر بر اساس سیاست ضد اسپم خود، برخی ازاکانتها را حذف کرده است اما سوالی که مطرح شده این است که چرا توئیتر از «کپچا»برای مبارزه با اسپم استفاده نمیکند تا فالوورهای جعلی برای همیشه نابود شوند؟