توسعه اینترنت لیزری به جای بالنی در هند توسط گوگل

 آلفابت (پدر گوگل) به جای اینترنت بالنی در هند از فناوری اینترنت لیزری استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگو ، جعبه‌های لیزر به جای بالندر ایالت اندرا پرادش هند بکار گرفته خواهد شد تا جمعیت بدون اینترنت این ایالت،صاحب نت شوند.

آلفابت در این پروژه از فناوری FSOC کهدر لابراتوار خود توسعه داده، استفاده خواهد کرد و بیش از 2000 هاب ساخته شده رابرای کاربران اندرا پرادش بکار خواهد گرفت.

با این فناوری شکاف بین آنتن‌ها و هات اسپات وایفای از طریق لیزر پر می‌شود و این فناوری مشابه فناوری فیبر نوری، منهای کابل است.(درپروژه بالن اینترنتی، اتصالات LTE از طریق بالن ارسال شده در آسمانفراهم می‌شود.)

کمتر از 20 درصد جمعیت 53 میلیون ایالت اندراپرادش به اینترنت وصل بوده و دولت محلی قصد دارد تا 2019 بیش از 12 میلیون نفردیگر را از این طریق اینترنت‌دار کند. آلفابت برنامه توسعه اینترنت در هند برایگوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت را دنبال می‌کند.

واحد آلفابت ایکس اخیرا مسوول اینترنت‌دار کردنطوفان زدگان در پورتوریکو از طریق بالن شد که پروژه به خوبی جلو رفت اما حالا قصددارد برای کاربران هندی از طرح آلترناتیوِ اینترنت لیزری استفاده کند.

هم زمان فیس‌بوک نیز با پهپاد غول‌پیکر Aquila در حال توسعه اینترنت 2 گیگابیت بر ثانیه‌ای در هند است تا سرویس اکسپرسوای فای خود را در این کشور رونق دهد و هم‌زمان گوگل به عنوان رقیب وارد صحنه شدهتا با اینترنت لیزری، مناطق دورافتاده هند را صاحب اینترنت کند.

منبع:خبرآنلاین

اصلاح شده شنبه, 25 آذر 1396 08:14

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top