به گزارش خبرگو ،سلیمان پاک سرشت با اشاره به تعریف ۳ راهبرد توسعه نظام آموزشهای مهارتی با هدف اشتغالزایی در سال ۹۷ گفت: با توجه به اینکه مهارت آموزی و خلاء مهارت در جامعه همیشه یکی از مشکلات پیش روی نیروی انسانی بوده بنابراین یکی از اهداف ما این است که جامعه را در گام نخست با خلاء مهارتی آشنا کنیم که با همین رویکرد بخشی از فعالیتهای سازمان آموزش فنی و حرفهای در این مسیر خواهد بود.رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور با تاکید بر اینکه باید آموزشهای مهارتی به جوانان منطبق با نیاز و تقاضای بازار کار باشد، دومین راهبرد این سازمان را تدوین برنامه انطباق آموزشهای مهارتی با نیاز بازار کار عنوان کرد و افزود: هر زمان که مهارت آموزی متناسب با نیاز بازار کار تعریف شود میتوانیم مدعی باشیم موفق عمل کرده ایم. در این راستا باید از تمرکزگرایی برنامههای آموزشی به شکل یکپارچه فاصله بگیریم و آموزشهای مهارتی را بر مبنای تقاضای محلی و استانی بومی سازی کنیم.
وی تاکید کرد: در واقع از این به بعد برنامه سازمان آموزش فنی و حرفهای این خواهد بود که ادارات کل در استانها باید پاسخگوی نیاز آموزشهای مهارتی همان استان باشند که در بازههای زمانی ۶ ماهه یا یکساله بر این روند نظارت خواهد شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بودجه ۹۷ فرصتهای سرمایه گذاری خوبی دیده شده است گفت: برنامه سازمان این است که در کنار این فرصتها، به منظور افزایش سهم اشتغال پذیری نیروی کار، سیاستهای آموزشهای مهارتی را تقویت کند و فعالانه در این عرصه وارد شویم.
پاک سرشت، ارزشیابی جدی فعالیتهای آموزشی را سومین راهبرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای اعلام کرد و گفت: معتقدیم فعالیتهای آموزشی باید اثربخش باشد به نحوی که اثر آموزشهای مهارتی در جامعه مشخص و شفاف باشد؛ اگر فعالیتهای آموزشی ما با هدف اشتغالزایی بوده است باید مورد پایش قرار گیرد که چقدر این آموزشها منتهی به اشتغال شده است؛ ضمن اینکه باید به طور شفاف مشخص شود که چه میزان از اشتغال نیروی کار، پایدار است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور با بیان اینکه ۳ راهبرد مدکور در سال ۹۷ به طور جدی دنبال می شود گفت: اگر بتوانیم راهبرد تدوین شده را عملیاتی کنیم می توانیم آموزشهای غیررسمی مهارتی را متحول کنیم و آن در مسیر اصلی هدایت کنیم.