به گزارش خبرگو ، بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری مرکزی، سیدمحمد حسینی مدیرکل میراثفرهنگی این استان در جلسه کمپین صادرات خردهفروشی صنایعدستی و در جمع هنرمندان این حوزه گفت: «صنایعدستی یکی از ارزندهترین داراییهای ما ایرانیان است و میراثی فرهنگی که نشان آن در تمام شهرهای این سرزمین موجود است و درعینحال حد و مرز جغرافیایی ندارد. خوشبختانه هنرمندان صنایعدستی استان افتخارات بسیاری آفریدهاند و جایگاه خوبی در تولیدات صنایعدستی کشور برای استان ایجاد شده است. هدف از برگزاری چنین جلسهای با حضور هنرمندان و فعالان حوزه صنایعدستی استان تلاش برای ایجاد بازار خردهفروشی صنایعدستی در سطح کشور و جهان است.»
او افزود: «مسلما مشکلاتی در زمینه صادرات وجود دارد ولی هنر برتر این است که در زمینه فروش تولیدات، بهصورت بینالمللی و با برندی برخاسته از استان مرکزی تلاش شود. امروزه استفاده از ابزارها و فناوریهای روز دنیا باعث میشود که در امر تجارت بهبود و پیشرفت بهتر و بیشتری نسبت به روش انجام آن در گذشته ایجاد شود. امروزه با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و از بین رفتن محدودیتهای بعد مکانی، ارتباطات سریعتر و همگانیتر شده است و باید تمام استفاده را از این امکان ایجاد شده در خصوص معرفی و بازاریابی محصولات در راستای هدف صادرات جهانی انجام داد.»
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری مرکزی تصریح کرد: «استفاده از ابزارهای الکترونیکی باعث میشود مکانی بزرگ و مجازی برای ارائه آثار بسیاری از هنرمندان صنایعدستی ایجاد شود که در بعد حقیقی برای انجام همین کار نیاز به نمایشگاهی با هزینههای جانبی بسیار است. این فضای مجازی، قادر است به سادگی در عین زیبایی و بدون نیاز به صرف و اتلاف وقت تمام احتیاجات مورد نیاز بازدیدکننده را برطرف سازد و از طرفی صرفهجویی فراوانی در هزینههای تولیدکننده به ارمغان آورد.»
محمدعلی چراغی مدیرکل پست استان مرکزی در همین خصوص گفت: «پست بهعنوان یک راه ارتباطی بسیار وسیع که در سطح ملی و بینالمللی فعال است و دارای یک شبکه بسیار قدیمی و مورد اعتماد مردم شده، بهعنوان یک سازمان خدماتی خوشنام برای معرفی و فروش محصولات، آماده همکاری با هنرمندان عرصه صنایعدستی است. با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات و شبکههای اجتماعی پست جایگاه خود را از دست نداده است وروز به روز گسترش بیشتری پیدا میکند.»
او با بیان اینکه ادارهکل پست استان در راستای نیاز مشتری از شکل سنتی به سوی روشهای نوین حرکت کرده، عنوان کرد: «سرویس تجارت الکترونیک بهعنوان یک بستر برای خدمترسانی در زمینههایی از قبیل خرید و فروش، کارتپستال الکترونیک، رسید الکترونیک، تمبر الکترونیک در تمام باجههای خودپرداز و گوشیهای تلفن همراه در دسترس است و قابلیت این حوزه برای توسعه فروش در حوزه صنایعدستی و بسترسازی در حوزه گردشگری میتواند به خوبی ایفای نقش کند.»
قاسم کاظمی سرپرست معاونت صنایعدستی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری نیز گفت: «امروزه بازار آنلاین نقش مهمی در ارتقای فروش محصولات دارد و با توجه به ظرفیتهای صنایعدستی استان میتوانیم با مشارکت فعالان تجارت الکترونیک شاهد فروش بهتر محصولات صنایعدستی استان در داخل و خارج از کشور بهصورت آنلاین باشیم.»
او افزود: «حوزه صنایعدستی در سه بخش نهادههای تولید، تولیدکننده (هنرمند) و بازار عرصه حضور دارد. استان مرکزی در سال ۹۳ بهعنوان استان پیشرو در بازارهای صنایعدستی شناخته شده است.»
میلاد پوررجب نماینده شرکت زودل در این جلسه تشریح کرد: «کمپین راهاندازی شده با مشاکت سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری و شرکت ملی پست ایران از ۲۱ آبان کار خود را در تهران آغاز و تا ۲۰ دی ۹۶ در ۳۱ استان کشور و در بیش از ۳۵ شهر ایران ادامه دارد. شهر اراک بهعنوان بیستوسومین شهر شرکتکننده در این کمپین است.»
او ادامه داد: «هدف از برگزاری این کمپینها کمک به شرکتهای کوچک و متوسط برای افزایش فروش از طریق ورود به بازارهای بینالمللی و صادرات است که با محوریت صنایعدستی صورت پذیرفت. با استفاده از اپلیکیشن زودمال که ازسوی شرکت زودل و با مشارکت شرکت ملی پست ایران انجام ساخته شده این مهم رخ خواهد داد و لازم به ذکر است که این اپلیکین تا سال ۹۷ در بیش از ۱۲ کشور معرفی خواهد شد و طبق برنامه، محصولات ایرانی در بیش از ۲۰ بستر خردهفروشی معروف دنیا بهدست این شرکت برای فروش معرفی خواهد شد.»
منبع:میراث آریا