به گزارش خبرگو ، بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری قزوین، محمدعلی حضرتیها مدیرکل میراثفرهنگی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین امروز چهارشنبه 1 فروردین 97 با اعلام این خبر گفت: «بهمنظور ارزیابی اولیه نحوه ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری سطح استان، رفع نواقص احتمالی و آمادگی این مراکز برای میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی ، اولین مرحله بازدیدهای مشترک اعضای کمیته نظارت از 15 بهمن 96 آغاز و تا 22 اسفند به طول انجامید که طی این مدت در بیش از 170 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و پذیرایی، توقفگاههای بین راهی، مجتمع های خدمات رفاهی، نمازخانهها و سرویسهای بهداشتی 11 مورد تذکر شفاهی، 15 مورد اخطار کتبی، 9 مورد تشویق واحد انجام و پرونده 15 واحد نیز بهدلیل تخلفات کمفروشی و گرانفروشی بهتعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.»
حضرتی با اشاره به آغاز مرحله دوم بازدیدهای مشترک نظارتی اظهار کرد: «مرحله دوم بازدیدهای مشترک نظارتی برای بررسی کمی و کیفی مواد غذایی رستورانها، وضعیت سرویسهای بهداشتی و نمازخانهها، کنترل نرخها و بررسی میزان رضایتمندی مسافران از نحوه ارائه خدمات از 27 اسفند توسط اعضای کمیته نظارت متشکل از بازرسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن، تجارت، حملونقل و پایانهها و دامپزشکی آغاز شده که طی این مدت بیش از 40 مورد بازدید نظارتی انجام و با واحدهای متخلف برخورد قانونی صورت گرفته است.»
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به نقش تاثیرگذار مجتمعهای خدمات رفاهی و تأسیسات گردشگری در جذب گردشگران افزود: «فعالیت گشتهای نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای ارائه راهنماییهای لازم به کارکنان و مدیران تأسیسات گردشگری سطح استان برای رفع نواقص و معایب موجود تا پایان تعطیلات نوروز 97 ادامه خواهد داشت که امیدواریم با نظارت مستمر و مشترک بر این مراکز بتوانیم ضمن پذیرایی مناسب، سفری خوب و خوش را برای میهمانان نوروزی فراهم کنیم.»