به گزارش خبرگو ، روحالله مهدینژاد، رئیس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با مسئولان ستاد برگزاری همایش روابطعمومی الکترونیک با بیان این مطلب افزود: «مدیران و تصمیمگیران سازمانها باید ضمن شناسایی اهداف کلان و بلندمدت نهادی که در آن فعالیت میکنند، حضور و استفاده از شبکهها و رسانههای اجتماعی را بهگونهای برنامهریزی کنند تا حول مسئله یا موضوعی که در راستای اهداف و سیاستگذاریهای آنها تعیین شده است حرکت کند.»
مهدینژاد در ادامه و درخصوص نقش روابطعمومی سازمانها در خصوص استفاده بهینهتر از این ابزارهای هوشمند بهمنظور پیشبرد هرچه بهتر فعالیتهای سازمانی گفت: «روابطعمومی سازمانها و دستگاههای اجرایی کشور باید به این نکته توجه داشته باشند که استفاده از رسانههای اجتماعی در سازمانها، نیازمند تدوین دستورالعملهای مشخص و مدونی است تا بوسیله آنها بتوانند علاوه بر ارائه خدمات موثر و دوسویه به مخاطبان، نسبت به بازجهتدهی ارتباطات دورن و برونسازمانی اقدام و به مدیران سازمان در دستیابی به اهداف تعیین شده کمک کنند.»
او در انتها ضمن اشاره به مزیتهای بهکارگیری ابزارهای هوشمندی همچون شبکهها و رسانههای اجتماعی در فرآیندهای کسب و کار یک سازمان ادامه داد: «شبکههای اجتماعی سازمانها را قادر میسازد تا بتوانند با تحلیل و شناخت عوامل بسیجکننده و تهییجکننده در بین کارکنان و مخاطبان خود، علاوه بر طراحی و اجرای کمپینهای اجتماعی و اقتصادی همخوان با چشماندازهای سازمان، مسیرهای توسعه و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کرده تا افقهای روشنی پیش روی آنها قرار گیرد.»