تجلیل اداره میراث‌فرهنگی دزفول از تنها بازمانده نقاشی قهوه‎خانه‎ای

رئیس اداره میراث‌فرهنگی دزفول با همکاری انجمن هنرهای تجسمی خوزستان و انجمن کهن‎دژ در دیداری نوروزی به منزل استاد حبیب نقاش تنها بازمانده نقاشی قهوه‎خانه‎ای رفتند و از او تجلیل کردند.

 

به گزارش خبرگو ، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‎کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، حجت‎الله آریایی‎نیا رئیس اداره میراث‌فرهنگی دزفول امروز پنجشنبه 9 فروردین 97 گفت: «روز گذشته به اتفاق برخی اعضای انجمن کهن‎دژ و انجمن هنرهای تجسمی خوزستان و نیز جمعی از هنرمندان و هنردوستان به منزل استاد حبیب نقاش رفتیم و به پاس خدماتش در عرصه فرهنگ و هنر تجلیل کردیم.»

او با بیان این‎که در این دیدار دکتر نظام‎الدین امامی‎فر از استادان برجسته نقاشی کشور نیز حضور داشت افزود: «او در این برنامه به معرفی سبک هنر و آثار ترسیم‎شده استاد نقاش پرداخت.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی دزفول بیان کرد: «در ادامه استاد نقاش نیز شرحی بر زندگی شخصی‎اش از دوران کودکی و آموختن این هنر ارزشمند از پدر و پدربزرگانش داشت و بر پیرو بودن فرزندانش از هنر اجدادی خود نیز تأکید کرد. در پایان این دیدار از استاد نقاش ازسوی حاضران در برنامه تجلیل شد.»

استاد حبیب نقاش چهره ماندگار سال 92 هنر نقاشی در شهرستان دزفول معرفی شده و مسن‌ترین نقاش منطقه است. او تنها بازمانده نقاشان سنتی، قهوه‌خانه‌ای و نقاشی پشت شیشه در کشور است.

نام خانوادگی استاد نقاش از هنر خانوادگی

اش که همان نقاشی است گرفته شده است. خانواده

ای که طی چندین نسل هنرمندان زیادی را برای حفظ هنر نقاشی قهوه‌خانه

ای تربیت کرده است

.

بیش از 40 اثر نقاشی استاد به سبک قهوه

خانه

ای پشت شیشه

ای و 40 اثر مینیاتوری آخرین بازمانده هنر نقاشی قهوه

خانه

ای پشت شیشه

ای کشور، باعث شد تا استاد به‌عنوان چهره ماندگار در سال 92 معرفی شود.

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top