به گزارش خبرگو ، بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسان رضوی، مجید فکری دبیر علمی همایش گردشگری و رسانه، پنجشنبه 10 اسفند در حاشیه این همایش که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، با تشریح اهداف برگزاری این همایش افزود: «رسانهها در ایجاد تحول در حوزههای مختلف نقش مهمی دارند و در این میان با توجه به رشد صنعت گردشگری در ایران نیازمند تقویت ارتباط بین رسانهها و حوزه گردشگری هستیم.»
او با بیان این که هیچگاه نمیتوان نقشآفرینی رسانهها را نادیده گرفت افزود: «توجه به نقش رسانهها میتواند محور برنامهریزی در بسیاری از از حوزهها باشد. صنعت گردشگری در حال حاضر به سومین صنعت در دنیا تبدیل شده و در ایران نیز خوشبختانه رشد خوبی در سالهای اخیر داشته و بر اساس سند چشمانداز 20 ساله نظام تعداد گردشگران خارجی تا سال 1404 باید به 20 میلیون گردشگر برسد که از این رو توجه به نقشآفرینی رسانهها و جایگاه آنها میتواند در رشد و رونق صنعت گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار باشد.»
دبیر علمی این همایش با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در استان خراسان رضوی و کلان شهر مشهد اظهار کرد: «همایش ملی رسانه و گردشگری در راستای رونق صنعت گردشگری و برقراری ارتباط مؤثر بین رسانهها و این صنعت طراحی شده است.»
فکری ادامه داد: «نخستین همایش رسانه و گردشگری در سال 94 با رویکرد نقش رسانهها در توسعه گردشگری شهری برگزار شد و دومین همایش نیز با محوریت نقش رسانهها در جذب گردشگر و با هدف تسهیل ارتباط فعالان صنعت گردشگری با اصحاب رسانه و افزایش تولیدات علمی در تلفیق این دو موضوع برگزار شد.»
او با تأکید بر برگزاری در سطح ملی و ارائه مقاله گفت: «دبیرخانه این همایش از هم اکنون در حال طراحی و برگزاری همایش ملی و انتشار فراخوان مقاله با همکاری کمیته علمی همایش است و امیدواریم بتوانیم با بهرهگیری از قدرت رسانهها و نقشآفرینی آنها، به رونق صنعت گردشگری و رشد اقتصادی کشور کمک کنیم.»
فکری خاطر نشان کرد: «خراسان دارای ظرفیتهای مهم در هر دو حوزه است. این استان در حوزه رسانه بعد از تهران در جایگاه دوم قرار دارد و بسیاری از صاحبنظران و فعالان حوزه رسانهای متعلق به این سرزمین هستند. از طرفی دیگر با توجه به وجود جاذبههای گردشگری و آثار فرهنگیتاریخی و از همه مهمتر وجود حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) این استان مقصد گردشگران و محور گردشگری داخلی و خارجی در کشور است. از این رو توجه به رسانهها و نقش آنها میتواند به رونق گردشگری در خراسان رضوی کمک شایانی کند.»