اوکالیپتوس رنگین کمان جاذبه حیرت انگیز برای گردشگران ورزشی در اندونزی

خبرگو: در روزهایی که تب تماشای المپیک آسیایی در اندونزی بالا گرفته است، گردشگران ورزشی حاضر در اندونزی از دیگر جاذبه های این کشور غفلت نمی کنند.

به گزارش خبرگو درخت اکالیپتوس رنگین کمان می تواند یک سیاحت سحرانگیز در فضای طبیعی وسیع به وجود آورد. تصاویر بکر درختان اوکالیپتوس رنگین کمان مانند تصاویر عجیب فضای مجازی است که می تواند جذابیت توریسم ورزشی در اندونزی را صد چندان کند.

جاذبه های طبیعی گردشگری همواره برای علاقه مندان به توریسم دارای اهمیت به سزایی است. این جاذبه های طبیعی در کنار جاذبه های تاریخی در زمره الویت های مورد توجه گردشگران است و اکالیپتوس رنگین کمان با قدرت جذب طلا نه تنها برای گردشگران ، بلکه برای سوداگران نیز جذابیت ویژه ای دارد.

البته هر گردشگری همیشه در آرزوی دیدن چیزهای عجیب، زیبا و هنری است و درخت اکالیپتوس رنگین کمان یکی از پدیده های بی نظیر کشور اندونزی، فیلیپین و استرالیا محسوب می شود که می تواند این آرزو را برآورده کند.

در نگاه اول به نظر می رسد چنین چیزی فقط در سرزمین های افسانه ای و رویایی وجود داشته باشد ، ولی کاشت آن حتی در شمال کشور ایران نیز امکان پذیر است ! این گیاه غول پیکر در مناطق مرطوب که آفتاب فراوان وجود داشته باشد، به خوبی رشد می کند و از عجایب این درخت ریشه اش است که می تواند به اندازه ی سه برابر کل درخت آب جذب کند؛ یعنی وجود یک دریاچه 30 متری زیر زمین !

پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که بیماری خاصی برای انسان ایجاد نمی کند و به خاطر مقاومتی که در برابر پوسیدگی دارد، برای مصارف صنعتی بسیار مناسب است.

قطعاً متحیر می شوید اگر بدانید این درخت در ابتدا سبز رنگ است و به مرور وقتی تیره شد ، پوسته اش میریزد و زیر آن بالای بیست طیف رنگی نمایان می شود ! بنابراین صنایع دستی حاصل از آن نیز چشم نواز خواهد بود.

خاصیت های دارویی آن پزشکان را مجذوب خود کرده است و دانشمندان به دنبال این هستند که با با پژوهش در مورد طلای اندکی که در برگ هایش ذخیره می شود، به معادن زیر زمین دست یابند .

اصلاح شده دوشنبه, 05 شهریور 1397 15:32

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top