افزایش سفر ایرانی‌ها به روسیه به‌‌دلیل موافقت‌نامه لغو روادید نیست

موافقت‌نامه لغو روادید گروهی گردشگران ایران و روسیه هنوز رسماً اجرا نشده است و دلیل افزایش ورود گردشگران ایرانی به روسیه این موافقت‌نامه نیست.

 

به گزارش خبرگو ، به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، روزنامه جهان صنعت ۱۹ آذر ۹۶ در گزارشی با عنوان «تلاش‌های روسیه برای جذب گردشگرانی ایرانی» نوشته است افزایش ورود گردشگران ایرانی به روسیه به‌دلیل امضای تفاهم‌نامه گردشگری بین دو کشور بوده است. 

این درحالی است که موافقت‌نامه لغو روادید گروهی گردشگران ایران و روسیه ۸ فروردین ۹۶ امضا شده و فرایندهای اجرایی شدن آن در حال انجام است و تاکنون هم رسماً اجرایی نشده است. از این رو افزایش سفر ایرانیان به روسیه در سال‌های اخیر ارتباطی به این موافقت‌نامه ندارد. 

به گفته کار‌شناسان گردشگری افزایش سفر ایرانیان به روسیه دلایل دیگری دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش ارزش روبل و ارائه بسته‌های سفر با قیمت مناسب اشاره کرد. 

پیشنهاد امضای موافقت‌نامه لغو روادید گروهی گردشگران ایران و روسیه به‌عنوان یکی از راهکارهای توسعه گردشگری میان دو طرف برای نخستین‌بار در مرداد ۹۴ از‌سوی سفیر وقت ایران در مسکو و با اشاره به تجربه موفق ترکیه و مصر در جذب گردشگران روس از طریق تسهیلات در زمینه صدور ویزا، به وزارت امور خارجه صورت گرفت. 

سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز با توجه به تقش تعیین‌کننده تسهیل صدور روادید در جذب گردشگران ورودی که مورد تأکید سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) نیز بوده امضای موافقت‌نامه مذکور را مثبت دانست و با وزارت امورخارجه به‌عنوان متولی امر روادید در فرایند تهیه و امضای این موافقت‌نامه همکاری داشته است.

منبع:میراث آریا

اصلاح شده یکشنبه, 28 مرداد 1397 04:35

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top