اولین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد خدمات سفر نوروز آذربایجان غربی تشکیل شد

اولین جلسه اطلاع‌رسانی تبلیغات ستاد خدمات سفرهای نوروز با حضور اعضای کمیته در محل سالن جلسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی تشکیل شد.

 

به گزارش خبرگو از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی، در این جلسه نمایندگان نهادها و دستگاه‌های عضو این ستاد شامل شهرداری،‌ هلال احمر، صدا وسیما، ‌جامعه هتلداران و سازما‌ن‌های مردم‌نهاد حضور داشتند.

کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات یکی از کمیته‌های ده‌گانه ستاد خدمات سفرهای نوروز است که مسئولیت آن برعهده این اداره‌کل است و همچون دیگر کمیته‌ها به‌منظور ارائه خدمات تخصصی و ویژه به مسافران و گردشگران علی‌الخصوص در ایام نوروز، ‌تعریف و پیش‌بینی شده است.

حسین امامی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به ماهیت و اهداف کلی ستاد خدمات ویژه سفرهای نوروز گفت: «پیرو مصوب هیئت وزیران، هدف نهایی این ستاد ایجاد انسجام در ارائه خدمات مناسب به گردشگران و توسعه گردشگری در سطح کشور است و در همین چارچوب، آیین‌نامه و دستور‌العمل‌های ویژه از‌سوی سازمان مرکزی به مراکز استان‌ها ابلاغ می‌شود و ما نیز وظیفه داریم در همین راستا،‌ برنامه‌ها و اقدامات مربوط به توسعه گردشگری به ویژه نحوه خدمات‌رسانی به مسافران در ایام نوروز را پیش‌بینی و به مرحله اجرا بگذاریم.»

او با اشاره به برخی اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی،‌صنایع‌دستی و گردشگری افزود: «دستور‌العمل ویژه ستاد را به مسئولان و رؤسای نهاد‌ها و دستگاه‌های عضو استان اعم از مدیران‌کل، فرمانداران و شهرداران ارسال کرده‌ایم و احکام عضویت جدید برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز در چند روز آینده با امضای استاندار به آنان تقدیم خواهد شد.»

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: «یکی از وظایف این کمیته همچنان که از عنوان آن پیداست، ‌اطلاع‌رسانی، تبلیغات، معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای گردشگری استان است که متأسفانه یکی از نقطه ضعف‌های اصلی گردشگری آذربایجان غربی، همین مسئله است زیرا تبلیغات و معرفی استان هیچوقت در حدود اندازه ظرفیت‌های بالای استان نبوده است.»

او ادامه داد: «یکی از وظایف این کمیته این است تا در زمینه امور تبلیغاتی اعم از چاپ و عرضه اقلام، ‌برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای و نمایشگاه‌ها، راه‌اندازی مراکز و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی به یک برنامه‌ریزی واحد و یکدستی برسیم به گونه‌ای که از موازی‌کاری و تکرار جلوگیری شود و همه اعضای کمیته و ستاد در قالب یک تیم واحد عمل کنند.»

در این جلسه پس از بحث و گفت‌وگو اعضای و بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های سال گذشته،‌ مقرر شد تا به‌منظور جلوگیری از پراکندگی و موازی‌کاری، ‌اجرای تمام برنامه‌های فرهنگی و تولید و نشر اقلام تبلیغی در مرکز و شهرهای استان، به‌صورت یکدست و با مدیریت و اعلام نظر این کمیته باشد.

همچنین مقرر شد که ضمن دعوت از برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی، سازمانه مردم‌نهاد و دفاتر خدمات مسافرتی، فضایی مناسب برای نمایشگاه تبلیغات در اختیار جامعه هتلداران و انجمن راهنمایان گردشگری قرار گیرد.

اصلاح شده سه شنبه, 17 بهمن 1396 08:42

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top