بهرام توکلی، کارگردان «تنگه ابوقریب» میگوید در این فیلم یک گردان از شرایط عادی خارج میشود اما به یک شخصیت پرداخته نمیشود. این گردان در فرمول سینمای کلاسیک قرار میگیرد و با بحرانهای مختلف روبهرو میشود.
غلامعلی افشاریه شخصیت به یاد ماندنی زورو را با صدایش به یاد ماندنیتر کرد، این روزها اغلب آثاری که از خود برجای میگذارد، مستند است و به تازگی مستند «جستوجو» را که توسط امیر نادری در سال 58 تولید شده، روایت کرده است. این فیلم، به جستوجوی گمشدگان جریانات انقلاب میرود.
هفتمین روز جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه کم حاشیهتر از روزهای گذشته بود، سینماهای مردمی هم شاهد استقبال گسترده مردم برای تماشای فیلمها بودند.
سهیل بیرقی در نشست رسانهای بعد از اکران «عرق سرد»، داشتن افکار فمنیستی را انکار نکرد. مهر تأکید بر پیروی از مکتب فکری فمنیستی، در حالی است که در سالهای اخیر تأکید شده بود وزارت ارشاد اجازه حضور فیلمهای فمنیستی را نخواهد داد و اکنون پارادوکس بزرگی به وجود آمده است که اگر «عرق سرد» فمنیستی است پس چطور به جشنواره راه یافته!
محمدحسین مهدویان با حرفهایش در برنامه سینمایی «هفت» نشان داد که چقدر از فضای خضوع و فروتنی بهدور است.
کارگردان فیلم «اتاق تاریک»، ترس از ممیزی را دلیل اصلی نرفتن فیلمسازان به سمت موضوعاتی چون کودک آزاری دانست.