از اعتراض کارگردان به برخی رسانه‌های اصول‌گرا تا دلیل غیبت ساره بیات/ گزارش نشست «اتاق تاریک»

 کارگردان فیلم «اتاق تاریک»، ترس از ممیزی را دلیل اصلی نرفتن فیلمسازان به سمت موضوعاتی چون کودک آزاری دانست.

 

به گزارش خبرگو ، نشست پرسش وپاسخ «اتاق تاریک» با حضور روح‌الله حجازی (کارگردان)، پیمان شادمانفر (مدیر فیلمبرداری)،کارن همایونفر (آهنگساز) و ساعد سهیلی، سیدعلیرضا میرسالاری، امیررضا رنجبران و مرواریدکاشی (بازیگران)، شامگاه چهارشنبه 18 بهمن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

 

از آن‌جا که داستان «اتاق تاریک» درباره موضوعحساس کودک آزاری در جامعه است، بخش عمده‌ای از این نشست خبری، زیر سایه این بحثقرار گرفت.

در بخشی از این جلسه، روح‌الله حجازی در بارهموضوع فیلم گفت: «اگر در سینمای ما کمتر سراغ این طور مسائل می‌روند، به خاطر این استکه با ممیزی روبرو می‌شود. چون خیلی از مسائل در این حوزه به دلیل ممیزی قابل بیانمستقیم نیست، باید در حالت متفاوت آن را بیان می‎کردم. برای همین سعی کردم مسئله آزار جنسی را ازحالت کلیشه و سطحی خارج و نگاه دیگری را ارائه کنم.»

این کارگردان در واکنش به پرسشی درباره خندهمخاطب در لحظات جدی فیلم، پاسخ داد: «من نام این را کمیک نمی‌گذارم بلکه مخاطب با گذاشتنخود جای شخصیت‌ها و همذات پنداری با آنان، به موقعیت‌هایی که برایش آشنا می‌آید، می‌خندد.»

در بخش دیگری از این نشست، پیمان شادمانفر،مدیر فیلمبرداری «اتاق تاریک»، درباره تفاوت کارش در این فیلم با «مغزهای کوچک زنگزده» از هومن سیدی توضیح داد: «در فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» ما دوربین مستند می‌خواستیماما اینجا به یک دوربین ساکن نیاز داشتیم. محتوای این دو فیلم هم کاملا متفاوت بود.»

ساعد سهیلی هم در درباره نقش خود در اینفیلم گفت: «وقتی فیلمنامه را خواندم، برایم خیلی جذاب بود؛ شخصیت پدری  که همسرش بزرگ‌تر از خودش است، برایم واقعا هیجان‌انگیزبود.»

در ادامه، وقتی از حجازی درباره حضور نداشتنساره بیات در این نشست پرسش شد، او پاسخ داد: «ایشان برای وضع حمل خواهرشان در خارجاز کشور هستند و تا اسفند به ایران نمی‌آیند.»

اعتراض روح‌الله حجازی به برخی از رسانه‌هایبه گفته او اصول‌گرا، پایان بخش این نشست بود. او از این‌که برخی از این رسانه‌هابه جای نقد یک فیلم، به آن حمله می‌کنند و در این راه ارزش قلم را نگه نمی‌دارند،انتقاد کرد.

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top