به گزارش خبرگو ، در این گزارش در حالی که تایلند جایگاه نخست از نظر استعداد برای سرمایهگذاری توریستی را کسب کرده، مالدیو در مکان دوم قرار گرفته و هنگکنگ سوم شده است.
غذاهای تایلندی، سواحل این کشور و طلوع و غروب خورشید که تعطیلات جالبی برای مسافران ایجاد میکند میلیونها توریست را هر سال به سوی خود میخواند. این در حالی است که سرمایهگذاران زیادی به دنبال نقاط مناسب سرمایهگذاری در کشورهای آسیای شرقی هستند.
در پنج سال اخیر تا سال ۲۰۱۶، رشد شغل به دنبال سرمایهگذاری خارجی در تایلند بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است و از زیر ۶۰۰ در سال ۲۰۱۲ به ۱۹۰۰ در ۲۰۱۶ رسیده است. این کشور که میزبان سالانه هفدهمین نشست سالانه سازمان توریسم جهانی در بانکوک بود، همچنین بالاترین شمار پروژههای توریستی در ۴۳ نقطه جهان را کسب کرد.
در سال ۲۰۱۶ کمپانی ویرجین اکتیو ۱۰۰ میلیون پوند در تایلند سرمایهگذاری کرد تا ۲۰ کلوپ جدید سلامتی دایر کند. رشته هتلهای مردمی نیز از دیگر موارد سرمایهگذاری است و قرار است ۱۷ هتل جدید در این کشور با سرمایه خارجی تاسیس شود.
کمپانی بلژیکی-آمریکایی ارلسون نیز اعلام کرده قصد دارد تا سال ۲۰۲۱یک شبکه سه گانه هتل در این کشور تاسیس کند. میزان رشد توریسم در این کشور در فاصله ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به میزان ۱۱.۷ درصد رشد داشته است. این بالاترین رشد در مناطق تحت بررسی است و تایلند در سال ۲۰۱۵ میزبان ۳۰ میلیون توریست بوده است. پیش بینی میشود این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۶۰ میلیون نفر برسد.
جایگاه دوم در گزارش فایننشال تایمز به مالدیو اختصاص دارد. نام این جزیر مترادف با سفرهای لوکس است . گردشگری این جزیره از سال ۱۹۷۲ شروع شد و در اهداف آن است که ۱۰۰ جزیره دیگر را به امکانات توریستی خود اضافه کند. بیش از یک پنجم کمپانیهای فعال در مالدیو توریستی هستند و بیش از ۴۰ درصد درآمد ناخالص ملی این کشور از توریسم به دست میآید. بیش از ۱.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ از این کشور دیدن کردند.
هنگ کنگ با حضور و فعالیت نزدیک به ۲۴ هزار کمپانی توریستی از جایگاه سوم برخوردار است.
یونان، مونتهنگرو، جمهوری دومینیکن، کرواسی، پاناما، گرجستان، سنت لوچیا، کیپورد، آنتیگوا، قبرس، جاماییکا، ماکائو، لوگزامبورگ، مالت، سیشل، دومینک، برزیل بیست منطقه نخست این فهرست هستند.
منبع:مهر