مطالبات متقابل پلیس راهور و شرکت های بیمه

خبرگو: معاون اجتماعی پلیس راهورپایتخت از ضرورت مطالبه گری شرکتهای بیمه از پلیس و آمادگی پلیس راهور تهران بزرگ برای هرگونه همکاری گسترده با شرکت های بیمه خبر داد و رئیس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی نیز در گفتگو با خبرگو اعلام کرد این مطالبه گری کماکان ادامه دارد و از توسعه این همکاری ها استقبال می شود. اما انتقال برخی اطلاعات مورد نیاز بیمه ها مدتی است از سوی پلیس راهور متوقف شده است.

به گزارش خبرگو سرهنگ جبارزاده با اعلام اهمیت مطالبه گری شرکت های بیمه از پلیس راهور ابراز داشت:  بیمه و پلیس در کنار هم می توانند به صورت گسترده تری اعتماد اجتماعی را تأمین کنند .

وی افزود: در شرایطی که ما 6 سال طلایی همراه با کاهش تصادفات داشته ایم از سال گذشته متآسفانه آمار کشته شدگان حوادث جاده ای رو به افزایش است و همین امر رابطه تنگاتنگ میان بیمه وپلیس راهور را به یک الزام جدی تبدیل می کند.

وی در مورد همکاریهای صورت گرفته با صنعت بیمه گفت: تمام موتور سیکلت های ترخیصی از پارکینگ ها را ملزم به اخذ بیمه ثالث می کنیم.

وی افزود: نداشتن بیمه را می توان از نمرات منفی رانندگان تلقی کرد اما این امر منوط به داشتن پیوند اطلاعاتی میان بیمه و پلیس و راهکارهایی برای ایجاد ارتباط با سرورهای جانبی است.

وی ضرورت تشکیل یک اتاق فکر مشترک میان پلیس و بیمه را مورد تاکید قرار داد تا علل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حوادث بررسی شود و با بررسی اثرات آن در یک اقدام مشترک، اولویت های اجرایی برای حل آن تعیین گردد.

وی همچنین گفت: تحمیل هزینه های سنگین در شرایط افزایش روند این تصادفات، بیمه ها را به مطالبه گری و همکاری گسترده تری با نهادهای مرتبط فرا می خواند.

از سوی دیگر نعمتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی در گفتگو با خبرنگار ما اعلام میدارد: این همکاری ها در چارچوب مواد 54، 55 و 56 قانون شخص ثالث به صورت یک الزام قانونی ادامه دارد و پلیس راهور نیز تا سال 95 اطلاعات مورد نظر در زمینه کارت خودرو، سوابق نمره منفی، کروکی های صادره و وضعیت مکشوفات خودروهای سرقتی را به نهاد ناظر بیمه ارایه می نمود اما ارایه این اطلاعات از اردیبهشت ماه سال 95 بدون اطلاع و به صورت یکطرفه متوقف شده است.

وی ضمن استقبال از همکاری متقابل اعلام کرد: هر شرایطی که بتواند در کنترل فرآیند رانندگی به نفع کاهش تصادفات موثر باشد قطعا به عنوان یک مسئولیت اجتماعی حائز اهمیت است و در جهت تأمین آن تلاش می شود. وی در همین زمینه به تفاهم سه جانبه میان قوه قضائیه، بیمه مرکزی و پلیس راهور پیرامون انتقال اطلاعات مربوط به کلیه وسایل نقلیه دارای بیمه نامه اشاره کرد و گفت: این اطلاعات از سوی قوه قضائیه در اختیار پلیس قرار داده خواهد شد تا به کمک آن خودروهای فاقد بیمه نامه از طریق پلیس شناسایی شوند و مورد برخورد قرار گیرند.

نعمتی همچنین پیرامون اظهارات معاون اجتماعی پلیس راهور پایتخت در زمینه تأثیر نمرات منفی به رانندگان فاقد بیمه نامه وضرورت تبادل اطلاعات میان بیمه و پلیس گفت: با توجه به اهمیت اقداماتی که بتواند شرایط پیشگیرانه را برای جلوگیری از بروز تصادفات تقویت کند، بیمه مرکزی همانطور که قبلا نیزرسما اعلام کرده است آمادگی دارد برای شناسایی خودروهای فاقد بیمه نامه، امکان دسترسی پلیس راهور به اطلاعات بیمه ها برای استعلام وضعیت بیمه نامه خودروها را به صورت آنلاین فراهم آورد.

وی همچنین گفت: روشن است که این اقدام، کار پلیس را برای برخورد با رانندگان متخلف آسان خواهد نمود و به وضوح حاکی از مطالبه گری شرکت های بیمه از پلیس است که انتظار می رود به زودی محقق شود.

اصلاح شده دوشنبه, 29 مرداد 1397 10:08

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top