ضرابیه: بیمه سامان 6 درصد از کل سهم بازار بیمه را تا سال 1400 هدف گیری کرده است

خبرگو: مدیرعامل بیمه سامان اعلام کرد این شرکت در حال حاضر2درصد ازسهم بازار صنعت بیمه و 6درصد از سهم بازار بیمه های زندگی را در اختیار دارد ولی در برنامه ریزی انجام شده تا سال 1400 این سهم از کل بازار بیمه به 6 درصد و از بیمه های زندگی به 15 درصد خواهد رسید.

احمدرضا ضرابیه در نشست خبری روز گذشته نرخ بیمه نامه ها را مطابق نرخ ارز رسمی اعلام کرد و گفت: نرخ بیمه نامه های ارزی مطابق با نرخ بانک مرکزی است و قاعدتا افزایش نرخ ارز باعث افزایش هزینه های شرکت های بیمه می شود اما این به معنای عدم با سودآوری نیست. وی با شاره به رشد 31 درصدی حق بیمه این شرکت در سال گذشته اظهار داشت مجمع بیمه سامان 150 میلیارد ریال سود بین سهامداران تقسیم کرد و سود سهامداران حقیقی را همزمان با برگزاری مجمع واریز نمود.

ضرابیه در مورد قرارداد بزرگ این شرکت بایکی از مطرح ترین بیمه گران خارجی که بازتاب بزرگی را در سال گذشته به همراه داشت گفت :همکاری با شرکت های خارجی ادامه دارد و هنوز هیچ قطع ارتباطی به صورت رسمی اعلام نشده اما تصور ما این است که همکاری با بیمه گران اتکایی محدود خواهد شد.

مدیرعامل بیمه سامان با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن تحول دیجیتال در صنعت بیمه ابراز داشت: بیمه مرکزی در حوزه تحولات دیجیتالی پیشرو است و امسال قرار است کد یکتا برای رشته های درمان و آتش سوزی نیز مثل بیمه شخص ثالث صادر شود. وی در همین زمینه تصریح کرد: بیشتر فرآیندهای بیمه سامان به ویژه در رشته های زندگی و موبایل دیجیتالی خواهد شد و این شرکت با ضریب خسارت 57درصدی فرصت مناسبی برای دیجیتالی سازی خدمات بیمه ای در اختیار دارد.

ضرابیه افزود: در حوزه خسارت می توان با برنامه ریزی به سمت دیجیتالی شدن رفت و همکاری با مراکزدرمانی، بانک ها، شرکت های پرداخت و بازار سرمایه دربستردیجیتالی بسیار بهره ور خواهد بود. وی همچنین از صدور بیمه نامه بدنه خودرو از پائیز سال جاری با همکاری شرکت تلفن همراه گروه مالی سامان با استفاده از تکنولوژی های نوین خبرداد و گفت: این شرکت به دنبال آن است که با خرید هر بیمه نامه، امکان خرید سهام، اوراق مشارکت وغیره نیز فراهم شود.

مدیرعامل بیمه سامان این شرکت را نخستین شرکت بیمه ای دانست که حاکمیت شرکتی را اجرا کرده است و تمام اعضای هیأت مدیره بیمه سامان به اعضای حقیقی تبدیل شده اند.ضرابیه تصریح کرد: بیمه سامان در سطح توانگری یک قرار دارد و در تلاش است سطح توانگری خود را در سال 1400 به سطح 180 درصد برساند.

اصلاح شده سه شنبه, 02 مرداد 1397 06:09

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top