در حادثه پلاسکو مدیران شهری ،بیمه را جدی نگرفتند / مغفول ماندن بیمه نامه عیوب پنهان ساختمان

بیمه نامه عیوب پنهان ساختمان، مصالح نامرغوب و مسائل مربوط به طراحی و غیره را بیمه می کند؛ لازم است تبلیغات بیشتری برای افزایش آگاهی و فراگیر شدن این بیمه نامه انجام شود.

به گزارش خبرگو ،محسن هاشمی  در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه در سخنانی ، اظهار داشت: روش فرس لاس در مترو باعث شد تا هزینه بیمه تجهیزات گران قیمت تا حد زیادی کاهش یابد.

وی ادامه داد: بیمه گذاران دنبال شفافیت در قراردادها هستند؛ روش فرس لاس برای خودروهای اتوبوسرانی هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی گفت: در سال ۱۳۷۳ حق بیمه تولیدی حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان در سال بود ولی امروز رقم پرتفوی بیمه ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

هاشمی با اشاره به آتش سوزی ساختمان پلاسکو اظهار داشت: در پلاسکو نمی توانیم پرداخت بیمه ای داشته باشیم زیرا مدیران شهری بیمه را جدی نگرفته اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: براساس ارقامی که در مطبوعات خواندم در زلزله کرمانشاه تعهد بیمه ای ۱۳۰ میلیارد تومان است ولی رقم خسارت ها بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

وی تصریح کرد: این آمادگی را داریم بستر عقودی را برای چنین فعالیت هایی در تمامی شهرها آماده کنیم.

هاشمی با اشاره به خدماتی که صنعت بیمه به شهرها ارائه می دهد، گفت: یکی از این خدمات، مسئولیت جامع شهرها و شهرداری هاست که براساس متن آن، چنانچه شهرداری ها خسارتی را به اشخاص حقیقی و حقوقی وارد شود، پرداخت می کند.

رئیس شورای شهر تهران خدمت دیگر شرکت های بیمه را بیمه های مهندسی عنوان کرد و افزود: این بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان ها را در طول سال های آینده مورد نظر قرار می دهد که می تواند برای توسعه شهری بسیار مهم باشد.

هاشمی اظهار داشت:  بیمه نامه عیوب پنهان ساختمان، مصالح نامرغوب و مسائل مربوط به طراحی و غیره را بیمه می کند؛   لازم است تبلیغات بیشتری برای افزایش آگاهی و فراگیر شدن این بیمه نامه انجام شود.

منبع:ریسک نیوز

 

اصلاح شده یکشنبه, 28 مرداد 1397 03:25

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top