تفکیک حساب‌های معاملات بیمه‌های زندگی  

خبرگو: دومین گردهمایی «مدیران بیمه‌های زندگی شرکت های بیمه» باموضوع «تفکیک حساب­های معاملات بیمه­ های زندگی از سایر حسابها» در بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این جلسه، مجید تقی لو ، مدیرکل نظارت بر بیمه ­های زندگی بیمه مرکزی ، الزامات مقرراتی و چگونگی «تفکیک حساب­های معاملات بیمه­ های زندگی»،را تشریح کرد.

وی گفت: ماهیت حسابهای مرتبط با بیمه های زندگی با سایر رشته ها متفاوت است چرا که تعهدات این رشته بیمه ای با دیگر رشته ها فرق می کند و این موضوع ایجاب می کند که معاملات و حسابهای مربوط با این رشته از سایر رشته ها منفک شود .

مدیر کل نظارت بر بیمه های زندگی اضافه کرد: تفکیک حساب­های مربوط به بیمه زندگی مستلزم هماهنگی، درک و ایجاد زبان مشترک بین سه بخش فنی، مالی و فناوری اطلاعات در شرکتهای بیمه بوده واگراین درک و زبان مشترک بین این سه بخش شکل نگیرد این هدف حاصل نخواهد شد .

در ادامه علی فرزین ، مدیر بیمه­ های عمر و سرمایه­گذاری شرکت بیمه البرز، تجربه بیمه البرز را در زمینه پیاده سازی تفکیک حساب­های زندگی از غیرزندگی و تغییرات سیستم حسابداری و سیستم کدینگ شرکت تشریح کرد و حاضران در جلسه به بحث و بررسی در باره این موضوع پرداختند.

اصلاح شده دوشنبه, 05 شهریور 1397 07:02

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top