تغییرات بنیادین در بیمه ایران / چارت سازمانی بیمه ایران دچار تغییر شد

آیا تغییرات ساختاری اخیر در بیمه ایران و افزایش پستهای مدیریتی در صف ، متناسب با یک شرکت دولتی بازرگانی که در واقع لیدر بازار بیمه های بازرگانی است ، طراحی شده است؟

به گزارش خبرگو ،برخی شنیده ها از تغییرات در چارت سازمانی بیمه ایران خبر می دهند به طوریکه در راستای این چارت جدید ، برخی تحولات در صف و ستاد این شرکت بیمه ای ایجاد شده است.
برخی تغییرات و افزایش پستهای مدیریتی در ساختار صف شرکت بیمه ایران از تحولات قابل توجه در این چارت جدید سازمانی است به طوریکه در مدیریت شعب استان ها تغییرات قابل توجهی رخ داده است.

منابع خبری اذعان می دارند که ظاهرا معاونت بیمه عمر از مدیریت اشخاص بیمه ایران نیز حذف شده و در عوض به برخی مدیریت های دیگر یک معاونت جدید اضافه شده است.

 لازم بذکر است که پس از الزام و الحاق بیمه ایران به پیوستن به قانون خدمات کشوری ، این شرکت باید طبق فصل ده قانون نسبت به تغییر در ساختار اقدام می کرد ، اما اینکه این تغییر در چارت سازمانی بیمه ایران تا چه اندازه با اصول کارشناسی و شاکله بیمه های بازرگانی تطابق دارد، جای سوال است؟

بدون شک تغییر ساختار در نهاد های اقتصادی باید متناسب با اهداف ، چشم انداز و برنامه راهبردی موجود صورت گیرد ، حال سوال اینجاست که این تغییر و تحولات در صف و ستاد بیمه ایران تا چه اندازه می تواند تحرک و پویایی این شرکت را به دنبال داشته باشد ؟

آیا این تغییرات و افزایش پستهای مدیریتی در صف ، متناسب با یک شرکت دولتی بازرگانی که در واقع لیدر بازار بیمه های بازرگانی است ، طراحی شده است؟

ایا این تغییرات در نهایت به چابکی و کوچکی این سازمان عریض و طویل دولتی می انجامد؟ و تا چه اندازه از بروکراسی زائد در این شرکت بیمه بازرگانی مطابق با اهداف اقتصاد مقاومتی خواهد کاست؟
ظاهرا پس از این تغییر ساختار،  انتقاداتی در بدنه بیمه ایران به این تحولات شکل گرفته و انطور که گقته می شود برخی اعضاء هیات مدیره نیز این چارت جدید را  تایید نکرده اند؛ اما علی رغم عدم موافقت برخی اعضاء هیات مدیره ، این چارت پیشنهادی  در سازمان امور استخدامی تایید شده ؛ اما فارغ از صحت یا عدم صحت این مسایل ، برخی سوالات در اینجا مطرح می شود که این تغییر چارت تا چه اندازه به نقد و بررسی کارشناسی گذاشته شده؟ تا چه اندازه از بدنه کارشناسی بیمه ایران در راستای این تغییرات ساختاری بهره برده شده و اگر بهره برده شده  ،علت برخی انتقادات چه می تواند باشد؟

رسانه ریسک نیوز اعلام آمادگی می کند که در نظر دارد نظرات موافق و مخالف و همچنین تحلیل های کارشناسی  موجود در خصوص این تغییرات را منتشر کند.

منبع:ریسک نیوز

اصلاح شده یکشنبه, 28 مرداد 1397 03:36

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top