به گزارش خبرگو ، و به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، مجتبی عزیزیان با اعلام این خبر گفت: کاهش ٢٠ تا ٤٠ درصدی هزینه مبادلات پولی در بستر بانکداری دیجیتال به راحتی قابل وصول است و بانک صادرات ایران برای رسیدن به این هدف برنامهریزی کرده است.
وی افزود: بانک صادرات ایران دارای زیر ساختهای قدرتمندی در حوزه بانکداری الکترونیک، فنآوریهای اطلاعات و ارتباطی است و بر اساس نقشه راه بانک، گذر از بانکداری الکترونیکی و استفاده از فنآوریهای روز دنیا برای کاهش هزینهها، سهولت و امنیت مبادلات طبق برنامهریزیهای انجام شده در دستور کار بانک قرار دارد.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران با اشاره به اینکه امروزه در دنیا تقریبا بیش از یک میلیارد نفر از خدمات بانکداری با موبایل استفاده میکنند، یادآور شد: با گسترش استفاده از بانکداری دیجیتال در آینده، کارکرد شعب در بانکها تا حدود زیادی تغییر میکند چراکه خدمات مبادلات پولی به مرور از شعب خارج میشوند و مشتریان به طور کاملا فردی در قالب یک قرارداد با بانک در بستر دیجیتال، تمامی امور بانکی خود را با سرعت بیشتری انجام خواهند داد و شعب به عنوان مراکز مشاوره مالی و سرمایه گذاری جایگاه متفاوتی خواهند یافت.
عزیزیان در ادامه تاکید کرد: بنیان های قوی امنیت شبکه در بانک صادرات ایران، همچنان درحفاظت از دارایی های مشتریان، به عنوان یک مزیت نسبی، جایگاه ویژه خود را حفظ خواهد کرد.
به گفته وی «رمز یاب ایستا با پیامک»، «رمز یاب نرم افزاری (USSD) » و «رمز یاب سخت افزاری» سه نوع رمز یاب در بانک صادرات ایران هستند که جهت ورود به سامانه اینترنت بانک و همچنین امضای دیجیتال تراکنشهای مالی مورد استفاده مشتریان بانک قرار می گیرند. استفاده هم زمان و یا انتخاب هر یک توسط مشتری امکان پذیر است که به واسطه آنها میزان ریسک مبادلات اینترنتی و قابلیت هک شدن حساب مشتری غیر ممکن میشود.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات همچنین درخصوص همکاری بانک با استارت آپها و فین تکها گفت: در حال حاضر بانک صادرات ایران با همکاری شرکتهای زیرمجموعه، سعی در بررسی و جذب استارتآپ های نوآور در جهت حمایت و ساماندهی دارد. در قسمت خدمات نوآورانه نیز، ارائه راهکارهای ساده و مقرون به صرفه جهت بهرهبرداری در کسب وکارهای کوچک (small businesses) ارائه شده و تاکنون موفق به تولید چند زیرساخت جدید شدهایم.