سهام اروپا با آخرین تهدیدات تعرفه‌ای ترامپ سقوط کرد

روز جمعه پس از اینکه ترامپ در مورد تعرفه‌های بیشتر بر واردات چینی هشدار داد، سهام اروپایی افت کرد؛ هرچند میزان سقوط بازارها با سود سهامی که حالت دفاعی به خود گرفتند، محدود شد.

 

به گزارش خبرگو ، به نقل از رویترز، روز جمعه پس از این که رئیس‌جمهور ترامپ، در مورد تعرفه‌های بیشتر بر واردات چینی هشدار داد، سهام اروپایی افت کردند. هرچند میزان سقوط بازارها با سود سهامی که حالت دفاعی به خود گرفتند (مثل سهام بخش خدمات)، محدود شد.

شاخص پن‌یوروپین استاکس ۶۰۰، امروز تا ساعت ۱۳:۳۶ به وقت تهران، ۰۵ درصد سقوط کرد و به این ترتیب قسمتی از سود سرشار ۲.۴ درصدی روز گذشته خود را از بین برد. این شاخص به سوی ثبت سود هفتگی ۰.۹ درصدی پیش می‌رود.

شاخص داکس آلمان که شرکت‌های صادرکننده، وزن سنگینی در آن دارند، ۰.۹ درصد رشد کرد.

پنج‌شنبه شب به وقت آمریکا (صبح امروز) ترامپ از مقامات تجاری آمریکا خواست تا بر روی معرفی کالاهای چینی دیگری، تا ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار، برای وضع تعرفه علیه آنها، کار کنند. این اقدام بار دیگر خطر رویارویی بزرگترین اقتصادهای جهان، آمریکا و چین، را افزایش داد. هرچند هنوز سرمایه‌گذاران شک دارند که یک جنگ تجاری تمام عیار به راه بی‌افتد.

با این حال احتیاط بر بازارهای جهان سایه افکنده است و سهام تدافعی تقویت شدند. سهام شرکت خدماتی سوئز فرانسه در این بخش پیشتاز بود و ۲.۸ درصد جهش کرد.

این درحالی است که در ادامه امروز تمرکز سرمایه‌گذاران بر روی گزارش مشاغل آمریکا خواهد بود تا سرنخ‌هایی در مورد جهت‌گیری اینده سیاست‌گذاری مالی آمریکا به دست آورند.

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top