رشد ۱۰۶ واحدی شاخص بورس/ادامه روزهای بهاری تالار شیشه‌ای

شاخص کل بورس در پایان داد و ستدهای روز جاری با ۱۰۶ واحد افزایش به ۹۶ هزار و ۵۹۶ واحد رسید.

 

به گزارش خبرگو ، به نقل پژوهشکده پولی و بانکی، سومین روز معاملاتی سال جدید نیز با رشد اکثر شاخص های بورس در تالار شیشه ای به پایان رسید تا سهامداران و فعالان این بازار اندکی از روزهای نوسانی سال ۹۶ فاصله بگیرند.

تحرک شاخص ها

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۹۷ با افزایش ۳۳ واحدی روی رقم ۹۶ هزار و ۵۹۶ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل هم ‌وزن اما با افت (۶) واحدی عدد ۱۷ هزار و ۲۸۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۲۹ واحدی به رقم  ۱۰۳ هزار و ۲۳۱ واحد دست یافت.

از سویی دیگر، شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۱۷ واحدی به رقم ۶۸ هزار و ۲۲۴ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۵۳۱ واحدی عدد  ۲۰۷ هزار و ۷۵۲ واحد را به نمایش گذاشت.

نمادهای تاثیرگذار

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های جم با ۸۲ واحد، وامید با ۱۸ واحد و کگل با ۱۷ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های خودرو با (۲۸) واحد، وپارس با (۲۷) واحد و شپنا با (۲۴) واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر نماگر بازار سهام داشتند که البته با فشار مثبت سایر نمادها این کاهش ها در روند رو به رشد شاخص کل بورس تاثیر عمده ای نگذاشت.

حجم و ارزش معاملات

در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۰ هزار و ۲۰۶ نوبت معاملاتی، ۶۷۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش یک میلیارد و ۶۷۹ میلیون تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۴ هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان رسید.

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top