افزایش ۶۸ درصدی حجم مبادلات هفتگی فرابورس

در هفته منتهی به ۲۸ اردیبهشت‌ماه شاخص کل فرابورس با ۲.۶ درصد رشد نسبت به هفته گذشته در رقم۱۰۹۷ واحدی قرار گرفت و بدین ترتیب بازدهی آن از آغاز این ماه به ۳.۲ درصد رسید.

به گزارش خبرگو ، به نقل از فرابورس ایران، در هفته منتهی به ۲۸ اردیبهشت‌ماه شاخص کل فرابورس با ۲.۶ درصد رشد نسبت به هفته گذشته در رقم ۱۰۹۷ واحدی قرار گرفت و بدین ترتیب بازدهی آن از آغاز این ماه به ۳.۲ درصد رسید.

در میان بازارهای فرابورس ایران هم حجم و هم ارزش بازارهای اول و دوم در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافت و در بازار پایه نیز در حالی حجم دادوستدها ۱۰۲ درصد رشد کرد که ارزش مبادلات در این بازار با رشد ناچیز ۲ درصدی مواجه شد.

بدین ترتیب طی هفته جاری بازارهای اول و دوم در مجموع میزبان نقل‌وانتقال ۷۷۹ میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و پانصد میلیارد ریال بودند.

 در تابلوهای مبادلاتی بازار پایه نیز شاهد دست به دست شدن یک هزار و ۳۴۳ میلیون سهم بودیم که این حجم از دادوستدها ارزش ۷۷۵ میلیارد ریالی رارقم زد.

در این میان مبادلات تابلو «پایه ب» رشد ۱۲۶ و ۲۵ درصدی را در حجم و ارزش به همراه داشت اما تابلوهای «پایه الف» و «پایه ج» با افت حجم و ارزش مبادلاتی مواجه شدند.

از سوی دیگر معامله‌گران در بازار ابزارهای نوین مالی ۳۱ میلیون ورقه را به ارزش افزون بر ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال دست به دست کردند که در پی افت و رشد ۴ درصدی در حجم و ارزش مبادلات، میزان این دادوستدها نسبت به هفته گذشته چندان تغییر نکرد.

در این بازار، ۷ میلیون ورقه بدهی به ارزش ۶ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال، ۲۳ میلیون ETF به ارزش ۳۵۸ میلیارد ریال نقل‌وانتقال یافت.

نگاهی به ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز حاکی از آن است که گروه محصولات شیمیایی با در اختیار گرفتن ۱۶ درصد از ارزش کل معاملات خرد در جایگاه نخست قرار گرفته و گروه‌های فلزات اساسی، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات نیز به ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در مجموع ارزش مبادلات خرد بازار سهام شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه، اختیار معامله خریدوفروش و SME طی این هفته به ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال رسید.

همچنین از رویدادهای مهم هفته‌ای که گذشت می‌توان به پذیره‌نویسی ۲۰۰ هزار ورقه اجاره شرکت مهندسی و ساختمانی صبانفت در نماد «صبا۱۴۰۱۱» در بازار ابزارهای نوین مالی اشاره کرد.

اصلاح شده شنبه, 29 ارديبهشت 1397 06:05

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top