ایجاد روابط مستقیم بانکی با بلغارستان

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشومان گفت : بلغارستان می‌تواند با راه‌اندازی شعب، روابط بانکی مستقیم با ایران ایجاد کند.

به گزارش خبرگو ، به نقل از صداو سیما ، مسعود کرباسیان صبح امروز در دیدار با امیل میکارا کلف، وزیر اقتصاد جمهوری بلغارستان درباره زمینه های مختلف همکاری دو کشور با بیان اینکه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا هم اکنون به عهده بلغارستان است که زمینه‌ساز توسعه مراودات ایران و اروپا خواهد بود، افزود: عهد شکنی ترامپ می‌تواند زمینه ساز استحکام بیشتر همکاری‌ها باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی رفتار یکجانبه آمریکا را عامل زیرسوال رفتن معاهدات بین المللی و شورای امنیت اعلام کرد و ادامه داد: پیش نویس موافقتنامه همکارهای اقتصادی دوجانبه آماده امضا است.
کرباسیان گفت: در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک باید جدی کار را دنبال کنیم و حتی مقرر بود کمیسیون مشترک اقتصادی هم تشکیل شود تا امکانات و فرصت های سرمایه گذاری دو کشور شناسایی و کار به سرعت آغاز شود.

وی افزود: در ایران ۷ منطقه آزاد تجاری داریم که این مناطق و مناطق آزاد بلغارستان نیز می‌توانند همکاری‌هایی را شکل دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به جلسه صبح فردا در اتاق بازرگانی ایران گفت: این جلسه که درخصوص معرفی توانمندی بلغارستان خواهد بود، افزایش زمینه های همکاری بخش خصوصی دو کشور را به دنبال خواهد داشت.

کرباسیان تاکید کرد: البته همه این مراودات مستلزم روابط مناسب بانکی است و ما آمادگی کامل برای ایجاد چنین فضای مساعدی را داریم، خصوصا که بلغارستان می تواند با راه‌اندازی شعب، روابط بانکی مستقیمی با ایران به وجود آورد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه همکاری‌های تجاری، صنعتی و بانکی ۳۰ سال قبل راحتتر بود، گفت: در آن زمان همکاری ایران با بلغارستان بیش از اکنون بود به گونه ای که هنوز هم در فروشگاه‌های ایران پنیر بلغاری معروف است.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین ما باید در زمینه همکاری‌های بانکی قدم اساسی برداریم و باید در برنامه سفر هیئت بلغار دیدار با مسئولان بانکی ایران هم گنجانده شود.

اصلاح شده یکشنبه, 23 ارديبهشت 1397 10:24

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top