به گزارش خبرگو ، مقامات کمپانی تسلا گفتندبر اساس لاگ فایل حادثه به این نتیجه رسیدهاند که راننده هیچ واکنشی در برابرحادثه پیش رو از خود نشان نداده و سیستم را از حالت اتوپایلوت بیرون نیاورده استدر حالی که حدود 5 ثانیه و 150 متر از تصادم فاصله داشته است.{لینک}
بر اساس استدلال تسلا و دستورالعمل استفاده ازخودرو در حالت نیمه خودران، سیستم هنگام مواجه با خطر، از راننده میخواهد تافرمان رهاشده را در دست گیرد اما ظاهرا راننده 38 ساله خودروی مدل ایکس که درحادثه روز جمعه گذشته در «مانتین ویو» کشته شد، چنین کاری را انجام نداده است.
به هر حال این استدلال از سوی تسلا برای مردموسهامداران قانع کننده نبوده و باعث شد تا سهام این کمپانی در بورس 12 درصد کاهشپیدا کند.{لینک}
ستاد ملی ایمنی حمل و نقلامریکا / NTSB پیشترتسلا موتورز و سیستم اتوپایلوت را در حادثه ماه می 2016 که منجر به مرگ رانندهخودرو شد، مقصر دانسته بود.
این بار اداره ملی ترافیکبزرگراهی/ NHTSA ضمنورود به کیس، تحقیقات خود را آغاز کرده و در عین حال کارشناسان یک بار دیگر سیستمنیمه خودران تسلا روی خودروهایش را زیر سوال بردهاند.
از سوی دیگر خبر برخوردخودروی خودران اوبر با عابری در آریزونا در 18 مارس امسال نیز باعث شد تا توسعهفناوری خودران اوبر به حالت تعلیق درآید.
به نظر میرسد فناوریخودران و نیمه خودران بار دیگر به کما میرود تا شاهد ظهور فناوری ایمنتری از سویسازندگان باشیم.
برخورد خودروی تسلا ایکس با گارد وسط جاده در مانتین ویو کالیفرنیا / عکس زیر قبل و بعد از حادثه
خودروی تسلا مدل ایکس که پس از برخورد با گارد ریل منجر به مرگ راننده 38 ساله شد / عکس زیر