نیاز مجسمه های موزه علی اکبرخان صنعتی به ترمیم و قالب گیری

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: مجسمه های موزه علی اکبر خان صنعتی نیاز به مرمت، قالب گیری و شبیه سازی دارد.

 

به گزارش خبرگو ، عیسی علیزاده با بیان اینکه موزه علی اکبرخان صنعتی در تملک جمعیت هلال احمر است، گفت: بر اساس صورتجلسه ای که با این جمعیت داشتیم، این موزه پس از احیا به هلال احمر واگذار شد و تعاملی جدیدی در این رابطه صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بر مبنای تفاهم نامه ای که با هلال احمر درباره مرمت و احیاء این موزه انجام داد، تصریح کرد: این مجموعه در اختیار موزه های هلال احمر است و هدف ما خارج کردن این موزه از نابسامانی و احیاء آن بود، اما در حال حاضر دخالتی در اداره آن نداریم، مگر اینکه وارد تعامل جدیدی با این جمعیت شویم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی عنوان کرد: مسئولان هلال احمر اعلام کردند که بازدید از موزه علی اکبرخان صنعتی برای عموم مردم آزاد است اما چندین بار مشاهده کردیم که این موزه بسته است.

وی با اشاره به اینکه بازگشت و احیاء این موزه به سبد فرهنگی شهر شود مورد تاکید مدیریت شهری بود، خاطرنشان کرد: احساس می کنیم که مجسمه های موزه علی اکبر خان صنعتی نیاز به مرمت، قالب گیری و شبیه سازی دارد و اگر برای مجسمه ها مشکلی رخ دهد، غالبی برای ساخت مجدد این مجسمه ها وجود ندارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: پیشنهاد اداره این موزه به صورت هیئت امنایی را ارائه دادیم تا دو نفر از شهرداری تهران، دو نفر از هلال احمر و همچنین مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری شهر تهران  اعضای آن باشند، اما هلال احمر به دلیل وجود ساختاری برای اداره موزه ها در این جمعیت این پیشنهاد را نپذیرفت.

منبع:مهر

اصلاح شده دوشنبه, 04 دی 1396 12:32

خبرگو
تازه ترین اخبار ایران و جهان

 

تصاویر

Top