به گزارش خبرگو ،او روز جمعه گفت: یک تیم چهار 4 نفره علیرغم خطرات زیادی که از جمله احتمال انفجار و انتشار گازهای سمی وجود داشت با به خطر انداختن جان خود وارد کشتی شدیم.
وی افزود: قسمت های مختلف کشتی از جمله کابین اقامت کاپیتان و کابین اسکان خدمه را جستجو کردیم ولی تنها در عرشه کشتی و در قسمت قایق های نجات، دو جسد پیدا کردیم.
او گفت: با توجه به اینکه درجه حرارت 89 درجه سانتیگراد بود و راهروی اضطراری کابین ایمنی در برابر دزدان دریایی هم از دود داغ و غلیظ پوشیده شده بود، تیم ما پس از بارها تلاش نتوانست وارد آن شود.
وی افزود: به ناچار و زمانی که اکسیژن کپسول های ما در حال اتمام بود با دو جسد و جعبه سیاه به کشتی 'شن چیان' بازگشتیم.
وی در مورد نحوه ورود به کشتی هم گفت: با کشتی «شن چیان» به 10 متری کشتی حادثه دیده رسیدیم و از طریق جرثقیل وارد عرشه کشتی سانچی شدیم.
فرمانده چینی تیم چهار نفره امداد و نجات افزود: کپسول های اکسیژن حدود 30 دقیقه اکسیژن داشتند و ما حدود 27 دقیقه در کشتی ماندیم و بیش از این امکان ماندن و جستجوی ما در کشتی میسر نبود.
به گفته وی علاوه بر گرما، حرارت و دود غلیط ، هر کدام از ما بیش از 20 کیلوگرم تجهیزات ایمنی از جمله کپسول حمل می کردیم که این به مشکلات کار افزوده بود.
16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد و ۹ روز بعد پس از آتش سوزی فراوان عرق شد