به گزارش خبرگو ، شورای شهر تهران از بحث دریافت عوارض از خودروها در اتوبانهای تهران به بحث دریافت عوارض از خودروهایی رسید که روزانه وارد تهران میشوند. اشاره اعضای شورای شهر تهران به یک میلیون خودرویی است که روزانه از شهرهای اطراف وارد تهران میشوند. آنها استدلال میکنند که این خودروها سهم قابل توجهی در آلودگی تهران دارند.
اعضای شورا چه گفتند؟
در همین رابطه، محمود میرلوحی گفت: روزانه یک میلیون اتومبیل به تهران وارد شده که باعث ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی می شود. تاثیر این حجم از ورود به تهران در آلودگی هوا مشخص است. همچنین باید توجه داشت، سهم این خودروها در آلودگی هوا بسیار بیشتر از سرانه اتومبیلهای شهر تهران است. وی ادامه داد: این خودروهای ورودی هزینه هایی را به شهر تحمیل می کنند؛ در این راستا پیشنهاد می کنم برای تامین هزینه نگهداری و بهسازی معابر خاص نظیر پل ها، تونل ها و بزرگراهها نسبت به اخذ بهای خدمات از خودروهای استفاده کننده از این معابر اقدام شود.
اما حسن رسولی خزانهدار شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد، اخذ عوارض از بیش از ۵۰۰ هزار خودروی ورودی به شهر تهران را در شرایط فعلی ناممکن دانست و گفت: درباره وضع عوارض برای تونل ها و پل ها و آزادراه ها پیشنهاد می کنم معاونت حمل و نقل و ترافیک طی سال ۹۷ موظف به مطالعه شود و در سال آینده در قالب لایحه ای برای تعیین عوارض در سال ۹۸ به شورای شهر ارایه کنند.
زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست وخدمات شهری نیز طی سخنانی تاکید کرد: با نفس این پیشنهاد موافق هستم، اما نمیتوان آن را در لایحه اخذ عوارض تردد در محدوده مرکزی گنجاند؛ از این رو پیشنهاد می کنم این لایحه به صورت جداگانه توسط شهرداری تهران مطرح شود.
نظر شما چیست؟
به نظر شما این طرح که سعی در ایجاد محدودیت برای حدود ۵۰۰هزار تا یک میلیون خودروی ورودی به تهران دارد، میتواند زمینه ساز کاهش بحران ترافیک و آلودگی هوا در تهران شود؟
نظرات خود را زیر همین خبر به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.