به گزارش خبرگو ، محمد عباس زادگان در گفت و گوئی تبلیغاتی با خبرگزاری مهر در استان زادگاهش فارس، بیمه تجارت نو را ، شرکت بیمه ی رتبه اول کشور دانسته است، اولین استناد مدیر عامل بیمه تجارت نو سطح یک توانگری مالی این شرکت است .
طبق گفته عباس زادگان ، بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر وظیفه ارزیابی شرکت ها را بر عهده دارد که در آخرین اظهار نظر شرکت بیمه تجارت نو دارای رتبه ۱ کشور است.
اما در اینجا این نکته مطرح می شود که برای شرکت بیمه تجارت نو که تنها کمتر از دوسال از زمان فعالیتش می گذرد دارا بودن سطح یک توانگری مالی چقدر امتیاز محسوب می شود؟
بیمه تجارت نو در اردیبهشت 95 پا به عرصه بیمه گری گذاشت و اکنون در آستانه دو سالگی قرار دارد؛ بنابراین توانگری سطح یک چندان نمی تواند مایه افتخار برای این شرکت باشد چرا که هنوز تعهدات میان مدت و بلند مدتش فرا نرسیده تا خسارات واقعی ظهور کند ،علاوه بر این بیمه تجارت نو به دلیل سهامدارانی چون بانک تجارت و پست بانک اغلب ریسک های این دو نهاد مالی را به عنوان سهامدار عمده پذیرفته و حال باید دید در آینده ای نزدیک که زمان تعهدات آتی فرا می رسد، وضعیت خسارات و توانگری مالی این شرکت چگونه خواهد بود؟
ضمن اینکه شرکتهای بیمه نوپا عمدتا به دلیل تازه تاسیس بودن ، پرتفوی محدود ، حجم حق بیمه کم و در نتیجه پایین بودن ریسک صدور بیمه نامه خودبخود در سالهای اول ، توانگری سطح یک را در کارنامه کاری خود ثبت می کنند.بنابراین طبق شاخصه های بیمه گری کسب سطح یک توانگری مالی برای بیمه تجارت نو نه تنها فاکتور قابل ملاحظه ای نیست که کاملا امری طبیعی محسوب می شود.
نکته دیگری که عباس زادگان مطرح کرده و اتفاقا به عنوان تیتر این خبرگزاری نیز درج شده توانائی بالای این شرکت در پرداخت خسارت است اما نکته قابل تامل اینجاست که چرا هنوز شرکتهای بیمه بر سر پرداخت به موقع خسارت با هم رقابت می کنند در حالیکه این امر وظیفه ذاتی آنهاست بخصوص برای شرکت نوپائی مانند تجارت نو که هنوز خساراتش در قالب تعهدات بلند مدت بروز نکرده است.
همانگونه که در دنیای امروز بیمه گران بزرگ جهان نه در توانائی پرداخت بالای خسارت که در ارایه محصولات متنوع با یکدیگر رفابت می کنند مدیر عامل بیمه تجارت نو نیز از طرحهای نواورانه این شرکت بیشتر سخن می گفت و اینکه طرح های وعده داده شده تا چه اندازه توانسته بازخورد عملیاتی برای شرکت داشته باشد
وی در این گفتگو گفته ،بیمه عمر شرکت تجارت نو به گونه های مختلف در خدمت مشتریان است که در این راستا بیمه شونده می تواند به دلخواه نوع پرداخت و خدمات را انتخاب کند و حتی می تواند تسهیلات نیز از این طریق دریافت کند.
گفتنی است ، چندی پیش نیز این شرکت بیمه ای یکی محصولات بیمه عمر خود را رونمائی کرد که شاید بد نبود در این گزارش به میزان فروش این محصول بیمه ای اشاره می شد.
به گزارش ریسک نیوز،عباس زادگان در یکی از کنفرانس های مطبوعاتی اش در سال 95 اذعان داشته که براي سال آينده قصد داريم كه بيمه عمر را در سرتاسر كشور ترويج كنيم و براي اولين بار اين خدمت را به روستاها ببريم.در اين مورد طرحي را آماده كرده ايم و تفاهم نامه اي را با پست بانك كه در روستاها حضور دارد به امضا رسانده ايم كه در قالب آن آموزش نيروهاي پست بانك براي فروش بيمه روستاييان كه اولين مرحله اش بيمه عمر است، انجام مي گيرد.
شاید بد نبود عباس زادگان در این مصاحبه تبلیغاتی با استان زادگاهش به میزان موفقیتش در طرح های سابقش در حوزه بیمه های عمر هم اشاره می کرد.
همچنین عباس زادگان در سال ابتدائی تاسیس بیمه تجارت نو اشاره داشته که افزایش سرمایه شرکت از 2,500 میلیارد ریال تا 40,000 میلیارد ریال طی سه سال آینده از هدف گذاری های دیگر شرکت است و از آنجا که افزایش سرمایه تا این رقم با توجه به کمبود منابع داخلی، امکان پذیر نیست شرکت درصدد جذب سرمایه گذاران خارجی به منظور سرمایه گذاری و مشارکت در افزایش سرمایه است.
ای کاش اقای عباس زادگان در این گزارش تبلیغاتی اشاره می کردند که در آستانه ورود به سومین سال تاسیس آیا توانسته اند سهامدار خارجی جذب کنند و مبلغ مورد نیاز افزایش سرمایه را تامین نمایند؟